۰

فضای مورد نیاز برای سایت وردپرس چه قدر است؟

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۵۹
میزان فضای هاست برای وردپرس
میزان فضای هاست برای وردپرس
آی‌تی‌من- قبل از راه‌اندازی یک سایت وردپرسی، یکی از چالش‌های مهم انتخاب هاست مناسب و تعیین فضای مورد نیاز برای سایت است. هنگام خریداری پلن هاست حجم به صورت فضای 2G، 5G، 10G و مقادیر بیشتر است. بسیاری از کاربران، یا هاست با فضای بیش از حد نیاز تهیه می‌کنند که علاوه بر هزینه اضافی بدون استفاده می‌ماند، یا فضای کمی خریداری می‌کنند که به عملکرد سایت ضربه می‌زند. در این مقاله به بررسی میزان فضای هاست برای وردپرس و عوامل کلیدی در تعیین حجم مورد نیاز برای یک سایت وردپرسی می‌پردازیم.
 

عوامل مؤثر بر انتخاب فضای مورد نیاز سایت وردپرس

در هنگام خرید هاست وردپرس برای انتخاب فضای هاست در طراحی سایت باید به موارد زیر دقت کنید:
  • اندازه فایل‌های وردپرس: نصب اولیه وردپرس به تنهایی حدود 50 مگابایت فضا نیاز دارد.
    تم‌ها و پلاگین‌ها: هر تم یا پلاگین اضافه می‌تواند حجم مورد نیاز برای راه اندازی سایت را افزایش دهد. این فضا از 1G تا 5G متغیر است.
    تصاویر و رسانه‌ها: تصاویر و فایل‌های ویدیویی حجم قابل توجهی از فضا را اشغال می‌کنند و اگر در سایتتان نیاز به آپلود تصاویر و ویدئوهای زیادی دارید حتما حجم بیشتری خریداری کنید.
    پایگاه داده: حجم دیتابیس سایت شما با افزایش تعداد پست‌ها، کامنت‌هاو کاربران بیشتر می‌شود.
    میزان ترافیک: هر قدر تعداد کاربران افزایش یابد، تعداد درخواست‌های کاربران برای دسترسی به صفحات، تصاویر و دیگر رسانه‌ها نیز افزایش می‌یابد.


فضای مورد نیاز برای ساخت انواع سایت وردپرس

فضای مورد نیاز برای ساخت یک وب‌سایت وردپرس به عوامل مختلفی بستگی دارد، بهتر است نیازهای سایت خود را بررسی کنید تا فضای کافی برای هاست پیش بینی شود در ادامه برای سایت‌های فروشگاهی، شرکتی و نصب وردپرس حجم مورد نیاز را بررسی می‌کنیم:


·فضای هاست برای سایت فروشگاهی

سایت‌های فروشگاهی معمولاً شامل حجم بالایی از داده‌ها مانند تصاویر محصولات، ویدیوها، اطلاعات مشتریان، تراکنش‌ها و سفارشات دارند به همین دلیل فضای هاست برای یک سایت فروشگاهی بیشتر از سایت‌های شخصی و شرکتی بیشتر است.

برای یک فروشگاه آنلاین کوچک، حداقل 5 گیگابایت فضا پیشنهاد می‌شود. اگر فروشگاه شما تعداد زیادی محصول دارد یا فایل‌های چندرسانه‌ای سنگین مانند ویدیوهای تبلیغاتی ارائه می‌دهد به 10 گیگابایت یا بیشتر فضا نیاز خواهید داشت. هاست ووکامرس برای سایت‌های فروشگاهی کاملا بهینه شده و با استفاده از افزونه‌های کشینگ و بهینه‌سازی رسانه‌ها برای کاهش حجم فایل‌ها و فضای مصرفی به مدیریت بهتر حجم هاست کمک می‌کند.


·فضای هاست برای طراحی سایت شرکتی

وب‌سایت‌های شرکتی معمولاً دارای تعداد صفحات محدودی مانند معرفی خدمات، تماس با ما، تیم کاری و نمونه‌کار هستند و ورودی و ترافیک کمی دارند. در سایت‌های شرکتی افزونه‌های زیادی نصب نمی‌شود و حجم رسانه‌ها کمتری دارند. هاست مورد نیاز برای ساخت سایت شرکتی 2 گیگابایت است.


·فضای هاست برای وردپرس

نصب اولیه وردپرس به خاطر حجم کم وردپرس و اینکه قالب، افزونه و تصاویر خاصی ندارند، حجم زیادی از فضا را اشغال نمی‌کند. به طور متوسط برای نصب پایه وردپرس حدود 50 مگابایت از فضای هاست شما را مصرف می‌کند و یک هاست با حجم 500مگابایت نیاز شما را برآورده می‌کند.


نحوه بررسی میزان فضای هاست

برای بررسی میزان فضای استفاده شده در هاست به پنل هاست بروید. از قسمت File گزینه Disk usage را انتخاب کنید در این قسمت می توانید میزان فضای هاست استفاده شده را بررسی کنید.


 

چرا انتخاب فضای هاست برای وردپرس مهم است؟

فضای هاست یکی از عوامل مهم در مدیریت و عملکرد بهینه یک سایت وردپرسی است و محل ذخیره سازی فایل ها، رسانه ها و داده‌ها، قالب و افزونه‌های سایت است. نداشتن فضای کافی هاست، ممکن است مشکلاتی در عملکرد سایت ایجاد کند. فضای هاست برای وردپرس به دلایل زیر اهمیت دارد:


·ذخیره‌سازی محتوای

هر سایت وردپرسی به فضای کافی برای ذخیره فایل‌های اصلی مانند هسته وردپرس، تم‌ها، پلاگین‌ها، دیتابیس و… نیاز دارد که با افزودن تم‌ها و پلاگین‌های بیشتر، این فضا مصرف می‌شود. همچنین آپلود رسانه‌هایی مانند تصاویر و ویدیوها به‌سرعت فضای دیسک را پر می‌کند، علاوه بر این بک‌آپ‌گیری از سایت در صورتی که در هاست ذخیره شود می‌تواند مقدار زیادی از فضای هاست را اشغال کند. بنابراین باید فضای کافی برای تمام این محتواها در هاست وجود داشته باشد.


·عملکرد وب‌سایت

زمانی که فضای دیسک پر شود، عملکرد پایگاه‌داده و اجرای پرس‌وجوها کند می‌شود و تصاویر و اسکریپت‌های سایت به‌سختی بارگذاری می‌شوند، در نتیجه بر روی عملکرد سایت تاثیر می‌گذارد و باعث کندی سایت می‌شود.
وب‌سایتی که فضای دیسک کافی نداشته باشد با مشکلاتی مانند کندی بارگذاری صفحات، عدم دسترسی به فایل‌ها و حتی خرابی سایت مواجه می‌شود و در نتیجه تاثیر بدی بر روی تجربه کاربران دارد.


·مشکلات در توسعه سایت

برای نصب قالب و افزونه ها باید فضای کافی در هاست وجود داشته باشید و در صورتی که فضای هاست به اندازه کافی نباشد نمی توانید پلاگین های خود را نصب کنید و ممکن است مانع از به‌روزرسانی‌های منظم وب‌سایت شما شود.
انتخاب هاست مناسب برای طراحی سایت یکی از مهم‌ترین تصمیمات برای موفقیت یک وب‌سایت است در راست چین کلود در حجم های مختلف از 2 تا 50 گیگابایت قرار داده شده و با توجه به نیازتان و طبق توضیحات بالا می‌توانید حجم مورد نیازتان را انتخاب کنید. در صورتی سوالی دارید در قسمت دیدگاه‌ها از ما بپرسید.

سوالات متداول
1.  فضای هاست برای وردپرس چه قدر است؟
برای نصب ورددپرس یا یک قالب با توجه به نوع سایت، فضایی بین 500 تا 5 گیگابایت نیاز است.
2. آیا فضای 1G برای یک سایت راه اندازی یک سایت وردپرس کافیست؟
میزان فضای مورد نیاز برای راه اندازی سایت وردپرس با توجه به حجم قالب و افزونه‌ها متفاوت است اما 1G برای راه اندازی یک سایت سایت وردپرس کافیست.
3. چگونه می‌توانم فضای مصرفی سایتم را بررسی کنم؟
برای بررسی میزان فضای مصرف شده سایت وارد پنل هاست شوید و از قسمت File گزینه Disk usage میزان حجم مصرفی را بررسی کنید.
4.چه عواملی بر فضای مورد نیاز سایت وردپرس تاثیر گذارند؟
عواملی مختلفی مانند تعداد پلاگین‌ها، اندازه رسانه‌ها و تعداد صفحات سایت، حجم فایل‌ها و دیتابیس بر روی فضای مورد نیاز برای سایت تاثیر گذار است.


 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۸۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين