۰

مخالفت شدید کمیسیون بهداشت با فروش اینترنتی دارو

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۲
مخالفت شدید کمیسیون بهداشت با فروش اینترنتی دارو
مخالفت شدید کمیسیون بهداشت با فروش اینترنتی دارو
آی‌تی‌من- وی با تاکید بر حساسیت بالای دارو و لزوم نظارت دقیق بر آن، اظهار داشت که فروش اینترنتی دارو باعث از بین رفتن این نظارت‌ها شده و امکان قاچاق و فروش داروهای تاریخ گذشته را فراهم می‌آورد.

جمالیان با بیان اهمیت شرایط نگهداری دارو، گفت: دارو باید در دمای مناسب نگهداری شود و این موضوع در داروخانه‌ها تحت نظارت دقیق قرار دارد. اما در فروش آنلاین، این نظارت‌ها از بین رفته و سلامت مردم به خطر می‌افتد.

وی همچنین به تعدد مراکز تصمیم‌گیری در این زمینه اشاره کرد و گفت: برخی افراد بدون داشتن تخصص کافی، در مورد موضوعی به این مهم تصمیم‌گیری می‌کنند که نتیجه‌ای جز آسیب به سلامت مردم نخواهد داشت.
نماینده مجلس تاکید کرد که کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به شدت با فروش آنلاین دارو مخالف است و معتقد است که این اقدام به نفع مردم نیست.

وی خواستار آن شد که دولت به این موضوع توجه جدی کرده و از اجرای چنین طرحی خودداری کند.

در همین رابطه موسی ظهیری نژاد مسئول بازرسی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز اعلام کرد: کالاهای سلامت در فضای مجازی رصد و با تخلفات آن به شدت برخورد می شود.

وی ادامه داد: نمایندگان مرکز توسعه تجارت الکترونیک وزارت صمت، پلیس امنیت اقتصادی و پلیس فتا فراجا و غیره نکات مرتبط با موضوع رصد فضای مجازی را یادآوری کرده و چالش‌ها و راهکارهای پیشنهادی عملیاتی در جلسه مذکور بین کارشناسان معاونت های غذا و دارو و نمایندگان بقیه سازمان‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفت.

ظهیری گفت: تصمیمات خوبی برای پیشرفت فعالیت های نظارتی و کنترل فضای مجازی گرفته شد و معاونت غذا و داروی اهواز نیز چالش ها و راکارهای پیشنهادی خود را به سازمان قبل از برگزاری کارگاه آموزشی ارسال کرده بود.

به گفته وی ورود بازار دارو به فضای مجازی و فعالیت سکوهای مختلف یا «پلتفرم‌ها» در این زمینه با هدف کسب منافع مالی، تهدید جدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود.

وی افزود: بر اساس ‌ماده ۱۵ قانون تعزیرات حکومتی امور بهداشتی و درمانی مبنی بر اینکه «عرضه و فروش دارو باید با حضور مسئول فنی انجام گیرد» و ‌ماده ۱۶ تاکید بر «لزوم حضور مسئول فنی در ساعات مقرر در داروخانه»، فروش اینترنتی دارو نقض می‌شود، چراکه مبدا فروش دارو باید داروخانه باشد و شواهدی برای نظارت بر روند عرضه دارو از طریق فضای مجازی وجود ندارد.

 
مرجع : خبرگزاری مهر
کد مطلب : ۲۸۳۷۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما