۰

مدیر یک شرکت ماهواره‌ای: اروپا از رقابت با استارلینک دست بردارد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۴
مدیر یک شرکت ماهواره‌ای: اروپا از رقابت با استارلینک دست بردارد
مدیر یک شرکت ماهواره‌ای: اروپا از رقابت با استارلینک دست بردارد
آی‌تی‌من- رافال مودرزفسکی، مدیرعامل شرکت  ICEYE تلاش اروپا برای ساخت IRIS به عنوان رقیب استارلینک کار اشتباهی است. پروژه IRIS توسط غول‌های هوافضای بلوک مانند ایرباس و تالس آلنیا اسپیس ساخته خواهد شد و سپس توسط غول‌های مخابراتی و ماهواره‌ای در کنسرسیوم SpaceRise اداره خواهد شد.

مودرزفسکی در مورد صنعت فضایی گفت: نهادهای کاملاً جدید در حال شکوفایی هستند و توانایی‌هایی را با سرعت و هزینه‌ای به کار می‌گیرند که برای برخی از پیمانکاران شناخته شده غیرقابل تصور است.

وی افزود که اتحادیه اروپا در پروژه  IRISدر تلاش است تا چیزی جدید را به روش قدیمی انجام دهد.

وی در عوض پیشنهاد کرد که اتحادیه اروپا در یک شبکه نظاراتی ماهواره‌ای نظامی سرمایه‌گذاری کند. به عقیده مودرزفسکی، چنین کاری به قاره یک قابلیت مستقل از ایالات متحده خواهد داد و همچنین با SpaceX رقابت خواهد کرد.

مودرزفسکی به پلیتیکو گفت که برنامه اتحادیه اروپا برای ساخت حدود 100 ماهواره مشاهده‌ای حدود 2 تا 3 میلیارد یورو هزینه خواهد داشت که برای ایجاد رقیبی برای استارشیلد عدد معقولی است.

شرکت فنلاندیICEYE  یک شرکت کوچک است که در سال 2014 تأسیس شد و سال گذشته تنها حدود 100 میلیون دلار درآمد داشت، اما مالک شبکه‌ای متشکل از بیش از 30 ماهواره نظاراتی کوچک است که هر کدام کمتر از 100 کیلوگرم وزن دارند.
 
کد مطلب : ۲۸۳۵۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين