دستورالعمل اجرایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت ابلاغ شد
تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۶
آیتیمن- حسین فلاح جوشقانی گفت: در این دستورالعمل شرایط متقاضیان حقیقی و حقوقی دریافت پروانه، ضوابط اعمال مقررات و رسیدگی به تخلفات، نظارت و ارزیابی عملکرد و نحوه رتبهبندی دفاتر مشخص شده است و تمامی دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان باید شرایط و تعهدات درج شده در پروانه، مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و آئیننامههای مربوط به آن و همچنین متن قرارداد و تفاهمنامههای انجام شده با دستگاههای خدماتدهنده را، رعایت و اجرا کنند.
وی با اشاره به اینکه نظارت تخصصی بر خدمات واگذار شده به دفاتر به عهده دستگاه خدمتدهنده است، تاکید کرد: به منظور جلوگیری از هرگونه اعمال سلیقه و تضییع حقوق دارندگان پروانه، مشتریان و دستگاههای خدمتدهنده، مشکلات مربوط به اجرای تعهدات و اعمال مقررات در کمیتههای استانی و کشوری بررسی و رسیدگی میشود.
رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی دریافت وجوه اضافه بر هزینه خدمات ابلاغ شده از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پروانه، واگذاری یا انتقال امتیاز پروانه بدون دریافت مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تغییر مکان دفتر، عدم احراز هویت خدمات گیرندگان، تمدید نکردن پروانه در زمان تعیین شده، بهکارگیری کارکنان فاقد گواهینامه آموزشی معتبر و مرتبط با فعالیتهای دفاتر را از مصادیق نقض تعهدات و جریمهها عنوان کرد و گفت: در این آئیننامه ۲۳ مورد به عنوان نقض تعهدات پیشبینی شده که بسته به مورد، دفاتر متخلف مشمول لغو پروانه یا تعلیق خدمات میشوند.
فلاح جوشقانی درباره معیارهای ارزیابی دفاتر و درجهبندی آنها اظهار کرد: در دستورالعملی که ابلاغ شده دفاتر براساس سطح جغرافیائی شامل کلان شهرها، مراکز استان و شهرها درجهبندی شدهاند و تعداد خدماتی که هر دفتر میتواند ارائه دهد با توجه به تعداد خدمات قابل ارائه در محدوده شهر یا روستا تعیین میشود و بر این اساس دفاتر درجه سه حداکثر ۳۰ درصد، دفاتر درجه دو حداکثر ۷۰ درصد و دفاتر درجه یک ۱۰۰ درصد همه خدمات را میتوانند ارائه کنند.
معاون وزیر ارتباطات، فضا و مکان استقرار دفتر، تعداد پرسنل، سابقه فعالیت دارنده پروانه، میزان رضایتمندی مردم از خدمات دفتر براساس نتایج نظرسنجی و ... را از معیارهای ارزیابی دفاتر پیشخوان عنوان کرد که در این آئیننامه برای آن سقف امتیاز پیشبینی شده است.