۱
۰

اوکراین از نخستین سخنگوی وزارت خارجه ساخته شده با هوش مصنوعی رونمایی کرد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
اوکراین از نخستین سخنگوی وزارت خارجه ساخته شده با هوش مصنوعی رونمایی کرد
اوکراین از نخستین سخنگوی وزارت خارجه ساخته شده با هوش مصنوعی رونمایی کرد

آی‌تی‌من- وزارت امور خارجه اوکراین اعلام کرد که «برای اولین بار در تاریخ» از یک سخنگوی دیجیتال برای خواندن بیانیه‌های خود استفاده خواهد کرد که همچنان توسط انسان‌ها نوشته می‌شود.

سخنگوی مذکور با کت و شلوار تیره در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، خود را ویکتوریا شی، یک «شخص دیجیتال» معرفی کرد. این چهره هنگام صحبت با دست‌هایش اشاره می‌کند و سرش را تکان می‌دهد.
دفتر مطبوعاتی وزارت خارجه اوکراین گفت که بیانیه‌های ارائه شده توسط شی توسط هوش مصنوعی ساخته نمی‌شوند؛ بلکه «توسط افراد واقعی نوشته و تأیید می‌شوند.»

دمیترو کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، با اشاره به اینکه سخنگوی جدید یک جهش تکنولوژیکی است که هنوز هیچ سرویس دیپلماتیکی انجام نداده است، گفت: این فقط بخش بصری است که هوش مصنوعی به ما در تولید آن کمک می‌کند.

او گفت: دلیل اصلی ایجاد این سخنگو، صرفه جویی در وقت و منابع برای دیپلمات‌ها بود. سازندگان شی تیمی به نام «گیم چنجرز» هستند که همچنین محتوای واقعیت مجازی مرتبط با جنگ در اوکراین را ساخته‌اند.

نام این سخنگو برگرفته از کلمه «پیروزی» و عبارت اوکراینی برای هوش مصنوعی یعنی «شتاچنی اینتلکت» است.

ظاهر و صدای شی بر اساس یک فرد واقعی، رزالی نومبر، خواننده و شرکت‌کننده سابق در برنامه تلویزیونی واقع‌نمای اوکراین به نام «دِ بکالر» ساخته شده است. نومبر در دونتسک، شهری که اکنون تحت کنترل روسیه است، در شرق اوکراین به دنیا آمد. او 54 هزار دنبال کننده در حساب اینستاگرام خود دارد که از آن برای بحث در مورد کلیشه‌های مربوط به اوکراینی‌های دورگه و کسانی که به زبان روسی بزرگ شده‌اند، استفاده می‌کند.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه اوکراین، نومبر به صورت رایگان در این پروژه شرکت کرده است. این وزارتخانه تاکید کرد که شی و نومبر «دو فرد متفاوت هستند» و تنها چهره ساخته شده با هوش مصنوعی بیانیه‌های رسمی ارائه خواهد کرد.

برای جلوگیری از جعل، بیانیه‌ها همراه با یک کد QR خواهند بود که آنها را به نسخه‌های متنی در وب‌سایت وزارتخانه پیوند می‌دهد.
 
 
کد مطلب : ۲۸۳۰۷۵
نظرات شما
Iran, Islamic Republic of
ما هم باید از بی عقلی و بی هوشی مصنوعی بجای وزارت خارجه استفاده کنیم که بهتر است
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين