۰

استفاده OpenAI از محتوای فایننشال تایمز برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۴۶
استفاده  OpenAI از محتوای فایننشال تایمز برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی
استفاده OpenAI از محتوای فایننشال تایمز برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی

آی‌تی‌من- فایننشال تایمز در قالب این توافق، مبلغی نامعلوم دریافت خواهد کرد.

بر اساس این توافق، کاربران چت‌جی‌پی‌تی در صورت لزوم، خلاصه‌ها و نقل قول‌هایی از روزنامه‌نگاری فایننشال تایمز به همراه لینک به مقالات را در پاسخ به درخواست‌های خود دریافت خواهند کرد.

این در حالی است که نیویورک تایمز از OpenAI و بزرگترین سرمایه‌گذار آن، مایکروسافت، به دلیل استفاده از محتوای این روزنامه برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ شکایت کرده است.

شرکت OpenAI  پیش از این توافقنامه‌های مشابهی را با خبرگزاری آسوشیتدپرس آمریکا، لوموند فرانسه، پرزا مدیا صاحب روزنامه ال پائیس و شرکت آکسل اشپرینگر آلمان که رونامه بیلد را منتشر می‌کند، امضا کرده است.

چت‌بات‌هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی در خط مقدم پیشرفت‌های هوش مصنوعی تولیدکننده قرار دارند. هوش مصنوعی تولیدکننده اصطلاحی است برای فناوری‌ای که می‌تواند متن، تصویر یا صدای قانع‌کننده‌ای را از درخواست‌های ساده تایپ‌شده با دست تولید کند.

با این حال، مدل‌هایی که زیربنای این ابزارها را تشکیل می‌دهند، با حجم عظیمی از داده‌های گرفته شده از اینترنت، از جمله متن و تصاویری که تحت قانون حق تکثیر محافظت می‌شوند، آموزش داده می‌شوند.

نویسندگانی از جمله جودی پیکولت، جان گریشام و نویسنده بازی تاج و تخت، جورج آر آر مارتین، در حال شکایت از OpenAI به دلیل نقض حق تکثیر در ایالات متحده هستند.

سرویس عکس گتی نیز که مالک یکی از بزرگترین مجموعه‌های عکس در جهان است، به شکلی مشابه، از شرکتی که پشت مولد تصویر استیبل دیفیوژن قرار دارد در بریتانیا شکایت کرده است.

سال گذشته، رولا خلف، سردبیر فایننشال تایمز، در نامه‌ای سرگشاده اعلام کرد که تیمی در بخش تحریریه این روزنامه «مسوولانه با ابزارهای هوش مصنوعی آزمایش خواهد کرد» و روزنامه‌نگاران را در استفاده از هوش مصنوعی تولیدکننده برای «کشف داستان» آموزش خواهد داد.

با این حال، او گفت که در استفاده از این فناوری شفاف خواهد بود و روزنامه‌نگاری این نشریه همچنان توسط انسان‌ها نوشته خواهد شد.

نیام برنز، تحلیلگر ارشد تحقیقاتی در Enders Analysisگفت که محتوای «باکیفیت» فایننشال تایمز برای OpenAI جذاب خواهد بود. این محتوا برای OpenAI برای قدرت بخشیدن به چت‌باتی که می‌تواند پاسخ‌های دقیق و باکیفیت به پرسش‌های کاربرانی که به اطلاعات به‌روز نیاز دارند، ارائه دهد، ارزش واقعی خواهد داشت.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۰۶۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما