۰

قرارداد بومی‌سازی هزار آنتن هیبریدی نسل پنجم تلفن همراه منعقد شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۹
قرارداد بومی‌سازی هزار آنتن هیبریدی نسل پنجم تلفن همراه منعقد شد
قرارداد بومی‌سازی هزار آنتن هیبریدی نسل پنجم تلفن همراه منعقد شد

آی‌تی‌من- رئیس جمهور در آستانه روز جهانی ارتباطات، در بیستمین مقصد از جلسات نظارت ستادی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رفت و ۶ طرح مهم و بزرگ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور و قرارداد خرید تجهیزات از تولیدکنندگان داخلی را افتتاح کرد که امضای قرارداد خرید هزار آنتن هیبرید نسل پنجم تلفن همراه بین جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی و یک اپراتور ارتباطات از جمله این برنامه بود.

حبیب الله اصغری رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی در حاشیه این مراسم با اشاره به این که همراه اول چند سالی است که اهتمام ویژه‌ای در حوزه بومی‌سازی و ساخت تجهیزات شبکه ملی اطلاعات دارد، اظهار کرد: این قرارداد بین جهاد دانشگاهی و این شرکت در راستای تولید و بومی‌سازی هزار آنتن هیبرید نسل پنجم امضا شد.

رئیس جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به سابقه همکاری‌های این سازمان با این اپراتور ارتباطات گفت: پیش از این قراردادهای دیگری هم در زمینه تجهیزات تخصصی داشته ایم.

وی تاکید کرد: ساخت ۲ هزار آنتن در سال، ۱۰ میلیون یورو صرفه‌جویی ارزی به همراه دارد.

نیازهای صنعت اپراتورهای همراه ارزبری بالایی دارند و تا به حال بخش‌های کمی‌از آن بومی‌سازی شده است که می‌توان با بهره‌برداری از این محصول تا حد زیادی از خروج ارز از کشور جلوگیری کرد. همچنین خروجی این طرح با توجه به حجم پرسنلی بالا، به ایجاد اشتغال کمک خواهد کرد.

این آنتن با قابلیت پوشش همزمان ۲G/۳G/۴G/۵G، مطابق با آخرین تکنولوژی تولیدکنندگان خارجی توسط سازمان جهاددانشگاهی واحد خواجه نصیرالدین طوسی ساخته شده است.

 
مرجع : دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی
کد مطلب : ۲۸۳۱۳۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما