۱
با پشت سر گذاشتن تیک‌تاک

اینستاگرام پر دانلودترین اپلیکیشن جهان شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۲۷
اینستاگرام پر دانلودترین اپلیکیشن جهان شد
اینستاگرام پر دانلودترین اپلیکیشن جهان شد

آی‌تی‌من- این اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس و ویدیو پس از راه‌اندازی در سال ۲۰۱۰ و همراه با حضور سلبریتی‌های دنیای واقعیت نظیر کاردشیان‌ها به شدت محبوب شد و سنگ بنای پدیده‌ اینفلوئنسر‌ها را گذاشت، اما در سال‌های اخیر در قلمروی خودش با رقابت سختی از جانب تیک‌تاک مواجه شده است.

با این حال، راه‌اندازی قابلیت ویدیوی کوتاه‌مدت اینستاگرام در سال ۲۰۲۰ که به طور گسترده تقلیدی از تیک‌تاک تلقی می‌شود، در نهایت به این اپلیکیشن کمک کرد تا بتواند به میدان رقابت بازگردد. این اپلیکیشن در سال ۲۰۲۳ در سراسر جهان ۷۶۷ میلیون بار دانلود شد که نسبت به سال قبل ۲۰ درصد افزایش داشته است، در حالی که این رقم برای تیک‌تاک تنها ۴ درصد رشد داشته و ۷۳۳ میلیون دانلود بوده است. تیک‌تاک بین سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ محبوب‌ترین اپلیکیشن دانلودی در سطح جهان به شمار می‌رفت.

شرکت Sensor Tower، تحلیلگر بازار که این داده‌ها را جمع‌آوری کرده است، می‌گوید احیای اینستاگرام «به احتمال زیاد ناشی از محبوبیت قابلیت Reels آن» و همچنین سایر قابلیت‌هایش مانند اشتراک‌گذاری عکس و قابلیت استوریز که ویدیوهای آن ناپدید می‌شوند (که خود ظاهرا تقلیدی از اسنپ‌چت است) بوده است.

بر اساس داده‌های Sensor Tower، اینستاگرام تقریباً ۱.۵ میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد، در حالی که این رقم برای تیک‌تاک کمی بیش از ۱.۱ میلیارد است. با این حال، تیک‌تاک کاربران فعال بیشتری دارد که به طور متوسط ۹۵ دقیقه در روز را صرف این اپلیکیشن می‌کنند، در حالی که این رقم برای اینستاگرام ۶۲ دقیقه است.

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک و مدیرعامل شرکت مادر اینستاگرام، یعنی Meta، در سال‌های اخیر تیک‌تاک را به عنوان یک تهدید جدی رقابتی عنوان کرده است. او در سال ۲۰۲۲ گفت که اپلیکیشن‌های شرکت او برای جلب توجه کاربران با رقبای متعددی روبه‌رو هستند و پلتفرم‌هایی مانند تیک‌تاک به سرعت در حال رشد هستند.

تیک‌تاک همچنین در آمریکا با مخالفت‌های سیاسی جدی روبه‌رو است. این مخالفت‌ها در بحبوحه‌ نگرانی‌های مداوم در مورد پیامدهای مالکیت چینی آن است. این هفته گروهی دوحزبی از قانون‌گذاران آمریکایی قانونی را برای ByteDance مستقر در پکن (شرکت مادر تیک‌تاک) وضع کردند که به این شرکت حدود شش ماه فرصت می‌دهد تا مالکیت این اپلیکیشن را واگذار کند یا با ممنوعیت فعالیت مواجه شود.

قانون‌گذاران آمریکایی و سیاستمداران در دیگر نقاط جهان غرب نگران هستند که داده‌های کاربران تیک‌تاک در دسترس دولت چین قرار گیرد؛ ادعایی که تیک‌تاک به طور مداوم آن را رد کرده است.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۸۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما