۰

رگولاتوری: اتصال فیبر برای کاربران هزینه ندارد

تاریخ انتشار
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۱
رگولاتوری: اتصال فیبر برای کاربران هزینه ندارد
رگولاتوری: اتصال فیبر برای کاربران هزینه ندارد

آی‌تی‌من- مهدی روحانی‌ نژاد در آیین امضای تفاهم‌نامه و آغاز عملیات اجرایی طرح فیبر رسانی به منازل و کسب و کارها در شهر بیرجند با اشاره به تلاش دولت برای گسترش پوشش استفاده مردم از اینترنت پرسرعت گفت: پوشش دسترسی ایرانیان به شبکه فیبر نوری تا پایان دولت سیزدهم به ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید.

وی افزود: اکنون هفت میلیون نفر از مزایای فیبر نوری استفاده می‌کنند و ایران عقب ماندگی تاریخی در این زمینه نسبت به کشورهای جهان دارد.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: بهره‌مندی از فناوری نوین و استفاده از اینترنت پرسرعت تا حدود هزار مگابیت از اهداف اجرای طرح ملی فیبر رسانی است.

وی با بیان اینکه توسعه ارتباطات فیبر نوری در دنیا از ۱۰ سال قبل آغاز شده، تصریح کرد: در اسناد بالادستی مانند سند تبیین الزامات شبکه ملی اطلاعات، وزارت ارتباطات مکلف شده ۸۰ درصد جمعیت کشور را با ارتباطات پرسرعت ثابت (متوسط ۲۵ مگابیت بر ثانیه) تحت پوشش قرار دهد.

روحانی نژاد با ذکر این نکته که عمده ترافیک اینترنت در جهان بر بستر اینترنت ثابت بوده اما در کشور ما برعکس است، اظهار داشت: اگر ارتباطات ثابت کشور در دهه گذشته کیفیت لازم را پیدا می‌کرد و کاربران از آن استفاده می‌کردند، فشاری که اکنون بر اینترنت سیار وجود دارد، کمتر می‌شد اما این اتفاقات رخ نداد و به همین علت برای بهبود کیفیت شبکه ارتباطی نیازمند فیبر نوری هستیم.

وی گفت: در فیبر نوری حداقل اینترنت ارایه‌ شده ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه و حداکثر هزار مگابیت بر ثانیه است اما مشترک نباید کمتر از ۱۰۰ مگابیت دریافت کند، اپراتور باید کل شهر را پوشش دهد و نباید انتخابی عمل کند.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با تأکید بر اینکه اپراتور باید در مدت ۳۰ روز اتصال فیبر نوری را برای متقاضیان برقرار کند، گفت: دولت یارانه فیبر نوری را پرداخت می‌کند پس نباید از مردم برای اتصال به فیبر پول دریافت شود بلکه فقط کافی است هزینه خدمات اشتراک ماهانه را پرداخت کنند.

وی عنوان کرد: براساس طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در هیأت وزیران، برای همه مدارس نیز اتصال مودم و خدمت یک ساله رایگان ارایه می‌شود.
 
مرجع : برنا
کد مطلب : ۲۸۳۰۳۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما