۱
۰
هشدار متخصصان در دورهمی بزرگ روز برنامه‌نویس:

برنامه نویسان در حال مهاجرت از ایران هستند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۱۹
برنامه نویسان در حال مهاجرت از ایران هستند
برنامه نویسان در حال مهاجرت از ایران هستند
 
آی‌تی‌من، در این رویداد که مخاطبانش برنامه نویسان متخصص، فعالان و علاقه‌مندان ورود به این حوزه، کارآفرینان و مدیران کسب و کار بودند؛ آینده برنامه‌نویسی با پیدایش هوش مصنوعی بررسی و نکاتی درباره آینده این حرفه در ایران، چالش‌ها، فرصت‌ها و دغدغه‌های برنامه نویسان مطرح شد و شبکه‌سازی ارزشمندی شکل گرفت.
 
در ابتدای این رویداد، حسن فرهاد، مدیر پار‌ک فناوری فردا، به سخنرانی در مورد برنامه‌های آینده‌‌شان برای بهینه‌سازی فضاهای کار اشتراکی و ایجاد شعبه‌های دیگر این پارک فناوری خصوصی پرداخت.
 
به گفته مدیر پارک فناوری فردا، حوزه کاری بیشتر شرکت‌هایی که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند، تلکام و هوش‌ مصنوعی است.
 
نیما حبیب‌زاده، استاد دانشگاه مک‌گیل کانادا نیز در رویداد روز برنامه‌نویس به صورت آنلاین حضور داشت و از چالش‌‌هایی گفت که با ورود هوش مصنوعی بر سر راه برنامه‌نویس‌‌ها قرار گرفته است.

در ادامه این رویداد،‌ رضا دفاعی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر فنی بقراط، محسن علیزاده،‌ کارشناس ارشد توسعه نرم‌افزار هاست ایران و علی لشنی، مدیر فنی الانوس در پنل «چالش‌ها، فرصت‌ها و آینده برنامه‌نویسی در ایران» با توجه به تجربیات حرفه‌ای خود به بررسی چالش‌هایی پرداختند که مدیران فنی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
 
محسن علیزاده به موضوع مهاجرت نیروهای متخصص در حوزه برنامه‌نویسی و کمبود نیروی کار در برخی از زبان‌های برنامه‌نویسی اشاره کرد و گفت دیگر این روزها نمی‌توان افزایش چشم‌گیر رقم مهاجرت را انکار کرد؛ من دیگر کسی را اطراف خود نمی‌بینم که قصد مهاجرت نداشته یا به آن فکر نکرده باشند.
 
رضا دفاعی هم افزود: نمی‌توان شرایط اینترنت و فیلترینگ داخلی را نادیده گرفت.پیشرفت و توسعه نیاز به اینترنت مطلوب و باکیفیت دارد. با این شرایط برنامه‌نویسان در خارج از ایران بیشتر رشد خواهند کرد.
 
حامیان ویژه رویداد، هاست ایران، های‌وب و پارک فناوری فردا بودند. همچنین از دیگر حامیان می‌توان به مجموعه هلپ مارکتینگ و مهمانو اشاره کرد.
 
از نکته های جالب رویداد این بود که جوان‌ترین شرکت کننده 15 سال و مسن‌ترین جمع متولد سال 1350 بود. یک اتفاق جالب رویداد هم زمان تدتاک به مخاطبان و علاقه‌مندان بود که 7 نفر هر کدام حداکثر 5 دقیقه به بیان صحبت‌ها و نظرات خود در مورد برنامه‌نویسی کردند.
 
کد مطلب : ۲۸۱۷۵۳
نظرات شما
Iran, Islamic Republic of
دلار داره ارواح بابای نشریات خودفروخته ارزان میشه کجا میرید. واسید لااقل دلار نصف قیمت بخرید بعد برید?
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما