۰

خرابکاری‌ها در شبکه فیبر نوری ترمیم شد

تاریخ انتشار
شنبه ۹ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۴
خرابکاری‌ها در شبکه فیبر نوری ترمیم شد
خرابکاری‌ها در شبکه فیبر نوری ترمیم شد
آی‌تی‌من- عیسی زارع‌پور روز قبل در جریان بازدید از ستاد انتخابات کشور و پس از مشارکت در انتخابات، طی سخنانی اظهار کرد: در این دوره هم مهر از شناسنامه حذف شده است و رای‌گیری با شناسنامه یا کارت ملی امکان پذیر است. یعنی باید مثل انتخابات مجلس، زیرساخت‌های ارتباطاتی کشور کاملاً آماده باشد.

وی افزود: وضعیت پوشش و کیفیت ارتباطات مهم است و اعلام می‌کنم با همکاری خوب بین ما و وزارت کشور و دیگر نهادهایی که در بخش‌های گوناگون به ما کمک کردند، وضعیت ارتباطات بسیار خوب و بسیار بهتر از دور اول و دوم انتخابات مجلس دوازدهم است.

وزیر ارتباطات یادآور شد: از ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه اخذ رای تا ساعت ۹ و ۱۴ دقیقه، تعداد ۵۸ هزار و ۶۰۰ شعبه یعنی بیش از ۹۹.۹۹ درصد شعبه‌ها متصل شدند و پوشش ارتباطی داشتند. چند ۱۰ شعبه باقیمانده هم احتمالاً شعب سیار هستند که در مسیر حرکت به نقاطی هستند که باید اخذ رأی کنند و پیش‌بینی ما این است که آن‌ها هم متصل می‌شوند.

زارع‌پور تاکید کرد: آمار تقریبا ۱۰۰ درصدی پوشش ارتباطی در شعبه‌ها یک افتخار برای ارتباطات کشور است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه پایش خطوط فیبر نوری در کشور را داشتیم، گفت: همکاران من فیبر نوری را کنترل کردند تا اخلالی در روند ارتباطات پیش نیاید.

زارع‌پور گفت: بیش از ۴۰۰ تیم پایش، ۷۰۰ هزار کیلومتر با شکل زمینی و هوایی را بررسی کردند. در ۲۴ ساعت گذشته، ۷ مورد خرابکاری عمدی داشتیم که خطوط فیبرنوری را قطع کردند و در برخی از خرابکاری‌ها، زمین تا دو متر هم حفر شده بود و اقدام به این خرابکاری صبح روز قبل انجام شده بود که تیم‌های اتصال بلافاصله ارتباطات را برقرار کردند.
  
وی یادآور شد: بیش از ۹۹.۵ درصد استعلام‌ها برخط بوده و نشان می‌دهد شبکه ارتباطی کاملا پایدار است. بیش از ۷۰۰ هزار کیلومتر پایش و کنترل خطوط فیبر نوری داشتیم ‌که با خرابکاری عمدی مشکلی برای کشور به وجود نیاید و ۴۰۰ تیم فیبر نوری در سراسر کشور هم آماده‌باش هستند و نیز ۴۰۰ تیم پایش به شکل زمینی و هوایی پهپادی، پایش خطوط فیبر را انجام می‌دهند.

زارع‌پور اعلام کرد: تا ساعت ۹:۱۴ از مجموع ۱ میلیون و ۶۳۲ هزار و ۲۳ استعلام برخط صورت گرفته یک میلیون و ۶۲۴ هزار و ۸۳۸ استعلام به شکل برخط انجام شده است که آمار بیش از ۹۹.۵ درصدی است و نشان از پایداری کامل شبکه ارتباطاتی کشور است.

وی ادامه داد: ۸ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳ هزار روستای زیر ۲۰ خانوار، یعنی بیش از ۹۷ هزار جمعیت روستایی (۹۸درصد) کشور به شبکه پایدار متصل هستند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با تلاش‌های نهادها و گروه‌های مخلتف یک قدم به رأی‌گیری برخط نزدیک شدیم و در صورت قانون شدن، می‌توانیم آن را اجرا کنیم.

در همین رابطه سخنگوی شرکت مخابرات ایران نیز گفت: این شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با استفاده از همه ظرفیت‌های خود برای فراهم‌آوردن و تأمین امن‌ترین بسترهای ارتباطی و افزایش سطح پوشش و پایداری شبکه اقدام کرد.

به گزارش شرکت مخابرات ایران، حامد شیخ پور، افزود: باتوجه‌به اهمیت زیرساخت‌های مخابراتی در روند برگزاری انتخابات برای پایداری و تضمین ارتباطات در سراسر کشور، با استفاده از همه ظرفیت‌های خود برای فراهم‌آوردن و تأمین امن‌ترین بسترهای ارتباطی و افزایش سطح پوشش و پایداری شبکه برای خلق شورآفرینی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هشتم تیرماه ۱۴۰۳ کوشش فراوانی در همه استان‌ها صورت داده است و همه شعب اخذ رأی در سراسر استان با آمادگی کامل، در امنیت و پایداری کامل قرار دارند.

وی، بر پایداری همه زیرساخت‌های ارتباطی برگزاری انتخابات در استان تأکید کرد و گفت: باتوجه‌به لزوم استفاده از بستر زیرساخت مخابراتی در زمان برگزاری انتخابات، همه عوامل اجرائی از جمله بخش‌های فنی و پشتیبانی شبکه‌های ارتباطی قبل از فرایند برگزاری انتخابات تا پایان این رویداد ملی در همه استان‌ها در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

سخنگوی مخابرات خاطرنشان کرد: بسترهای مخابراتی برای پایداری ارتباطات از جمله شبکه تلفن ثابت، همراه، دیتا و همچنین شبکه فیبر نوری در شعب اخذ رأی ثابت و سیار در همه مناطق پیش‌بینی شده است.

شیخ پور گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده از همه مناطق مخابراتی در سراسر کشور، همه زیرساخت‌های موردنیاز جهت برپایی انتخابات امروز جمعه ۸ تیرماه از جمله فیبر نوری و ظرفیت‌های ارتباطی، در همه نقاط تعریف‌شده از سوی ستاد برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در استان و فرمانداری‌ها با درنظرگرفتن رابط‌های پشتیبان برای هر یک از مسیرهای مطمئن و پایدار، تأمین شده و تا این لحظه هیچ‌گونه مشکلی در بخش‌های مختلف وجود ندارد.

وی با بیان استقرار اکیپ‌های فنی مفصل‌بندی فیبر نوری برای رفع هرگونه خرابی احتمالی در حوزه‌های انتخاباتی سراسر استان‌ها خاطرنشان کرد: آمادگی لازم برای رفع سریع مشکلات به‌منظور پایداری ارتباطات در روز انتخابات وجود دارد و وضعیت مخابراتی در حوزه‌های انتخاباتی استان به‌صورت مانیتورینگ و لحظه‌ای رصد و پایش می‌شود.

سخنگوی مخابرات با تأکید بر اینکه پوشش ارتباطی شعب اخذ رأی انتخابات ریاست‌جمهوری بر بستر شبکه‌های ارتباطی همراه و ثابت مخابرات است، ادامه داد: اقدام‌های لازم زیرساخت‌های مخابراتی برای برگزاری هر چه‌بهتر چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در استان مهیاست.

شیخ پور با تأکید بر اهمیت اتخاذ تمهید لازم در راستای عدم بروز مشکل ارتباطی و مخابراتی در بازه زمانی برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری از همکاران مخابراتی خواست تا با تلاش و برنامه‌ریزی‌های فنی و نظارت دقیق بر زیرساخت‌های مخابراتی به‌منظور برگزاری این امر مهم، پشتیبان ستاد انتخابات در هر استان باشند.
 
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۸۳۲۹۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما