۰
وزیر پیشنهادی ارتباطات در صحن مجلس:

شیوه مدیریت فضای مجازی باید اصلاح شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۵۲
شیوه مدیریت فضای مجازی باید اصلاح شود
شیوه مدیریت فضای مجازی باید اصلاح شود
آی‌تی‌من- ستار هاشمی در این جلسه که روز شنبه گذشته برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: یکی از موضوعاتی که به جد در برنامه ما در صورت اعتماد مجلس در دستور کار خواهد قرار گرفت، توسعه زیرساخت‌های ثابت است. اگرچه ما توسعه‌هایی در کشور با توجه به ظرفیت‌های پهن‌باند همراه داشته‌ایم، اما این ناترازی بین زیرساخت ارتباطی همراه و ثابت باید جبران شود که این اتفاق مهم می‌تواند به عدالت ارتباطی در کشور کمک کند.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی به روستا‌ها یکی از موضوعاتی است که بنده بر خود  تکلیف می‌دانم که به صورت ویژه دنبال کنم چرا که برآمده از همین مناطق محروم هستم و باور دارم که این وعده را با جدیت بیشتری دنبال کنم.

ستار هاشمی در ادامه اعلام کرد که باید ضمن افزایش سهم محصولات دانش‌بنیان، انسجام حکمرانی در فضای مجازی نیز مورد توجه قرار بگیرد. همچنین او به مشکلات بر سر راه اقتصاد دیجیتال اشاره کرد که باید با برنامه‌ریزی حل شود. 
 
وزیر پیشنهادی دولت چهاردهم افزود: در دهه گذشته شاهد شکل‌گیری اقتصاد دیجیتال و رشد شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم؛ اما شتاب این رشد کم شده است. یکی از دلایل مهم این است که سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی دچار چالش شده است. اقتصاد این بخش را در قالب مواردی مثل تامین سرمایه، ورود به بورس و تشکیل بورس‌های تخصصی بزرگ‌تر خواهیم کرد.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در دفاع از برنامه‌هایش اعلام کرد که مدیریت فضای مجازی در شرایط حاضر کارآمد نیست.

وی افزود: مردم می‌پرسند آیا شیوه‌های کنونی مدیریت دسترسی به فضای مجازی کارآمد است؟ متاسفانه استفاده از فیلترشکن‌ها در فضای مجازی آسیب‌های جدی را به همراه آورده است. استفاده از فیلترشکن هزینه‌های زیادی به خانوارها اضافه کرده است.

هاشمی ادامه داد: به عنوان متخصص امنیت عرض می‌کنم عملیات سایبری به سامانه‌های داخلی از داخل کشور و از طریق فیلترشکن‌هایی که به صورت غیرمجاز روی گوشی‌ها نصب می‌شود، ساماندهی می‌شود.

وی اعلام کرد: دسترسی کودکان به محتواهای غیرمجاز تسهیل شده است و باور من این است که ما نتوانسته‌ایم با ابزارهای موجود دغدغه‌های رهبر انقلاب را پاسخ دهیم. این تکلیف هم شرعی و هم قانونی است که با استفاده از آخرین فناوری‌ها در حوزه فنی و در تعامل با سایر بخش‌ها، دغدغه‌های مردم را به نحوی پاسخ دهیم که بتوانند از فرصت‌های فضای مجازی حداکثر استفاده را بکنند.

هاشمی در بخش انتهایی سخنان خود تاکید کرد:‌ قویا باور دارم هم‌اکنون اصلاح شیوه مدیریت فضای مجازی در چارچوب قوانین و مقررات با در نظر گرفتن مصالح کشور به ویژه در حوزه امنیت ملی و اقتصاد دیجیتال از طریق اجماع و وفاق ملی و با در نظر گرفتن مصوبات شوراها و ساختارهای حاکمیت مسوول، ذیل سیاست‌های مورد تاکید مقام معظم رهبری ممکن و مقدور است.

او یادآور شد: استقلال خود را حفظ خواهم کرد و وزارتم، ادامه وزارت هیچکس نخواهد بود.
 
 
کد مطلب : ۲۸۳۵۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين