«نکست» فرصتی برای پیوستن دانشبنیانها به بازار
تاریخ انتشار
شنبه ۴ اسفند ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۱۸
آیتیمن- دومین جایزه ملی «نکست» صبح روز یکم اسفندماه 1403، با برگزاری رویداد «دریچهای رو به سوی آینده»، به میزبانی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار شد.
سعید سرکار، رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رییسجمهور در این رویداد با اشاره به نقش جایزه ملی نکست، در توسعه و جذب سرمایه فناوریها و نوآوری شرکتهای دانشبنیان بزرگ، عنوان کرد: شرکتهای دانشبنیان، متشکل از افراد نخبه و متخصصی است که ایدهای را پرورش میدهند، فناوریهایی را توسعه میدهند و در نهایت به یک محصول دانشبنیان میرسند، اما این افراد معمولا با مسائل مالی، مدیریت فروش، بازاریابی و سایر مسائل بازار، آشنایی تخصصی ندارند، همین موضوع موجب میشود صدمه ببینند و دچار مشکلاتی شوند. برخی از شرکتها هم اصرار دارند این زنجیره را از ابتدا تا انتها خودشان پیش ببرند، در حالیکه باید بپذیریم که موضوعات مالی مانند جذب سرمایه، بازاریابی و فروش، همچون موضوعات فناورانه متخصص و دانش خود را میطلبد.
وی افزود: شرکتهای دانشبنیان، زمانی به موفقیت میرسند که افراد متخصص و توانمند، بر روی ابعاد و بخشهای سرمایهای شرکت، کار کنند؛ باید از متخصصان کاربلد برای توسعه بازار و فروش داخلی و بینالمللی محصولات فناورانه استفاده شود. جایزه ملی نکست در قالب رویداد دریچهای به سوی آینده قصد دارد پیوندی میان شرکتهای دانشبنیان توانمند و سرمایهگذاران ایجاد کند.
رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی، با اشاره به معرفی تجربهها، دستاوردها و شکستهای شرکتهای دانشبنیان در این رویداد گفت: اینکه معرفی دستاوردها و تجربه شرکتهای دانشبنیانی که در مسیر و مجموعههای موفق و روایت موفقیت در این رویداد بیان شود، میتواند برای سایر شرکتها و فناوران ایجاد انگیزه و کسب تجربه کند.
سعید سرکار، رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانشبنیان رییسجمهور در این رویداد با اشاره به نقش جایزه ملی نکست، در توسعه و جذب سرمایه فناوریها و نوآوری شرکتهای دانشبنیان بزرگ، عنوان کرد: شرکتهای دانشبنیان، متشکل از افراد نخبه و متخصصی است که ایدهای را پرورش میدهند، فناوریهایی را توسعه میدهند و در نهایت به یک محصول دانشبنیان میرسند، اما این افراد معمولا با مسائل مالی، مدیریت فروش، بازاریابی و سایر مسائل بازار، آشنایی تخصصی ندارند، همین موضوع موجب میشود صدمه ببینند و دچار مشکلاتی شوند. برخی از شرکتها هم اصرار دارند این زنجیره را از ابتدا تا انتها خودشان پیش ببرند، در حالیکه باید بپذیریم که موضوعات مالی مانند جذب سرمایه، بازاریابی و فروش، همچون موضوعات فناورانه متخصص و دانش خود را میطلبد.
وی افزود: شرکتهای دانشبنیان، زمانی به موفقیت میرسند که افراد متخصص و توانمند، بر روی ابعاد و بخشهای سرمایهای شرکت، کار کنند؛ باید از متخصصان کاربلد برای توسعه بازار و فروش داخلی و بینالمللی محصولات فناورانه استفاده شود. جایزه ملی نکست در قالب رویداد دریچهای به سوی آینده قصد دارد پیوندی میان شرکتهای دانشبنیان توانمند و سرمایهگذاران ایجاد کند.
رییس مرکز توسعه فناوریهای راهبردی، با اشاره به معرفی تجربهها، دستاوردها و شکستهای شرکتهای دانشبنیان در این رویداد گفت: اینکه معرفی دستاوردها و تجربه شرکتهای دانشبنیانی که در مسیر و مجموعههای موفق و روایت موفقیت در این رویداد بیان شود، میتواند برای سایر شرکتها و فناوران ایجاد انگیزه و کسب تجربه کند.