چرا تفاوت سرویس فیبر نوری احساس نمیشود؟
تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۶
آیتیمن - داوود زارعیان، معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران، با بیان جلسهای که با حضور وزیر ارتباطات برگزار شد، درباره میزان پوششی که قرار است این شرکت تا پایان سال جاری و سالهای دیگر در حوزه فیبر نوری ایجاد کند، گفت: بحث UNSP (پروانه شبکه و خدمات ارتباطی) و الحاقیهای که قبلاً ابلاغ شده است، همچنان پابرجاست و ما براساس پروانه و دو الحاقیه که به پروانه مخابرات ایران بود، جمعاً هشتونیم میلیون پوشش تعهد داریم که تا پایان سال 1404 عملی کنیم.
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه فیبر نوری در کشور باید براساس برنامه میانمدت پنج تا 10 سال اتفاق میافتاد چراکه ایجاد نیاز کردن هم زمانبر است و بسیاری از مشتریان حس نمیکنند که به فیبر نوری نیاز دارند و نیاز خود را از طریق ADSL و اینترنت همراه پاسخ میدهند؛ در نتیجه اگر فیبر نوری در بازه زمانی گفتهشده، تنظیم میشد، بسیار موفقتر بود اما پیشبینی میکنم شرکت مخابرات ایران بتواند در یک برنامه پنجساله با پوشش حداقل 10 میلیون مشترک، 70 درصد اتصال آن را برقرار کند.
زارعیان همچنین اظهار کرد: مشتریانی که از ما فیبر نوری دریافت کردهاند، تأثیرات آن را حس میکنند اما عامل اصلی که باعث میشود مردم کاملاً تأثیر فیبر نوری را حس نکنند، یکی نیاز است و این که هنوز بسیاری از بسترهای جامعه ما بر استفاده از دیتا نیست و محتوا بهاندازه کافی وجود ندارد؛ بهنظر میرسد بهموازات توسعه بسترهای فیبر نوری باید در زمینه توسعه دولت الکترونیک، تولید محتوا و توسعه شبکههای اجتماعی مبتنی بر بسترهای داخلی اقداماتی انجام شود تا مردم تفاوت بین فیبر و سایر بسترها را متوجه شوند.
او ادامه داد: علاوه بر موارد گفتهشده بهدلیل اینکه نگهداری شبکه همراه گران است، محصولات این شبکه گرانتر از شبکه ثابت است، با این فرض که اپراتورهای تلفن همراه هم درآمد خوبی دارند و هم هزینه توسعه کمتری میکنند، چنین اتفاقی هم باید برای ما هم رخ دهد و آن وقت مردم حس میکنند توسعهای در شبکهها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مبنای توسعه اقتصاد دیجیتال بستر اتصال است، تأکید کرد: اگر بخواهید به فناوریهای جدیدی مانند سلامت و آموزش وارد شوید باید بستر انتقال مناسبی داشته باشید و این موارد بر بستر فیبر نوری میتواند پاسخگو باشد.
معاون تجاری و امور مشتریان شرکت مخابرات ایران گفت: توسعه فیبر نوری در کشور باید براساس برنامه میانمدت پنج تا 10 سال اتفاق میافتاد چراکه ایجاد نیاز کردن هم زمانبر است و بسیاری از مشتریان حس نمیکنند که به فیبر نوری نیاز دارند و نیاز خود را از طریق ADSL و اینترنت همراه پاسخ میدهند؛ در نتیجه اگر فیبر نوری در بازه زمانی گفتهشده، تنظیم میشد، بسیار موفقتر بود اما پیشبینی میکنم شرکت مخابرات ایران بتواند در یک برنامه پنجساله با پوشش حداقل 10 میلیون مشترک، 70 درصد اتصال آن را برقرار کند.
زارعیان همچنین اظهار کرد: مشتریانی که از ما فیبر نوری دریافت کردهاند، تأثیرات آن را حس میکنند اما عامل اصلی که باعث میشود مردم کاملاً تأثیر فیبر نوری را حس نکنند، یکی نیاز است و این که هنوز بسیاری از بسترهای جامعه ما بر استفاده از دیتا نیست و محتوا بهاندازه کافی وجود ندارد؛ بهنظر میرسد بهموازات توسعه بسترهای فیبر نوری باید در زمینه توسعه دولت الکترونیک، تولید محتوا و توسعه شبکههای اجتماعی مبتنی بر بسترهای داخلی اقداماتی انجام شود تا مردم تفاوت بین فیبر و سایر بسترها را متوجه شوند.
او ادامه داد: علاوه بر موارد گفتهشده بهدلیل اینکه نگهداری شبکه همراه گران است، محصولات این شبکه گرانتر از شبکه ثابت است، با این فرض که اپراتورهای تلفن همراه هم درآمد خوبی دارند و هم هزینه توسعه کمتری میکنند، چنین اتفاقی هم باید برای ما هم رخ دهد و آن وقت مردم حس میکنند توسعهای در شبکهها ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه مبنای توسعه اقتصاد دیجیتال بستر اتصال است، تأکید کرد: اگر بخواهید به فناوریهای جدیدی مانند سلامت و آموزش وارد شوید باید بستر انتقال مناسبی داشته باشید و این موارد بر بستر فیبر نوری میتواند پاسخگو باشد.
مرجع : تسنیم