۰

کسب وکار گوگل در خطر جدید تجزیه

تاریخ انتشار
شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۴۶
کسب وکار گوگل در خطر جدید تجزیه
کسب وکار گوگل در خطر جدید تجزیه
آی‌تی‌من- وزارت دادگستری آمریکا احتمالا از یک قاضی بخواهد تا گوگل را وادار به واگذاری بخش‌هایی از کسب و کارش مانند مرورگر کروم و سیستم عامل اندروید کند که از آنها برای حفظ انحصار غیرقانونی در جست‌وجوی آنلاین استفاده کرده است.

یک قاضی آمریکایی برای پرونده شکایتی از گوگل در ماه اوت رای صادر و اعلام کرد این شرکت که ۹۰ درصد جست‌وجوهای اینترنتی را پردازش می‌کند، یک انحصار غیرقانونی ساخته است.

وزارت دادگستری آمریکا در این باره اعلام کرد: برطرف کردن کامل آسیب‌ها نه تنها نیازمند پایان دادن کنترل انحصار گوگل، بلکه تضمین آن است که شرکت نتواند در آینده این کار را انجام دهد.

به گفته دادستان‌ها، راه حل‌های پیشنهادی با هدف جلوگیری از سلطه گوگل بر کسب وکار در حال رشد هوش مصنوعی ارائه شده است. همچنین وزارت دادگستری مشغول بررسی برای درخواست دستوری است که گوگل را وادار می‌کند مدل‌ها، داده‌ها و شاخص‌هایی که در جست‌وجو و ویژگی‌های جست‌وجو با کمک هوش مصنوعی استفاده می‌کند را در اختیار رقبا قرار دهد.

پیش بینی می‌شود وزارت دادگستری تا ۲۰ نوامبر پیشنهادات دقیق‌تری برای کنترل انحصار گوگل ارائه کند. گوگل نیز تا ۲۰ دسامبر فرصت دارد راه حل‌های خود را مطرح کند.

 
مرجع : خبرگزاری مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۸۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين