۰

معاونت علمی: تخصیص ارز و تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان موبایل کذب است

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۷
معاونت علمی: تخصیص ارز و تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان موبایل کذب است
معاونت علمی: تخصیص ارز و تسهیلات ارزان به تولیدکنندگان موبایل کذب است
آی‌تی‌من- محمد خاکساری درباره اظهارات رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی که با عنوان «ارزخواری به اسم تولید موبایل ایرانی» توسط رسانه‌ها منعکس شده، گفت: معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و تخصیص ارز به شرکت‌های تولیدکننده موبایل ایرانی را قویا تکذیب می‌کند.

وی ضمن تأکید بر این‌که معاونت علمی همواره حمایت از تولید داخل با در نظر گرفتن فناوری، نوآوری، صرفه و ضرورت تولید هرگونه حمایتی را محقق کرده است، افزود: رویکرد و اولویت معاونت علمی، تکمیل زنجیره‌های ارزش فناوری‌های اولویت‌دار و ارزش آفرین بوده و منابع محدود حمایتی خود را بر توسعه محصولات فناورانه با ارزش افزوده بالا در زنجیره صنایع مختلف به ویژه صنعت مخابرات و اتصال‌پذیری متمرکز کرده است.

خاکساری افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف دارو، تجهیزات پزشکی، نفت، انرژی، پایین دست پتروشیمی ‌و ... با دریافت مجوزات قانونی ثبت سفارش از نهادهای مسوول و مراجعه به این معاونت و دفاع از اهمیت محصول از اولویت بالاتری در تخصیص ارز برخوردار می‌شوند که در این فقره نیز بر خلاف اظهارنظر غیرمسوولانه مطرح‌شده، هیچ شرکت تولیدکننده موبایل از سوی این معاونت به بانک مرکزی معرفی نشده است.

وی گفت: اساسا موضوع تخصیص ارز در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت بوده و ارتباطی با اختیارات معاونت علمی ریاست جمهوری ندارد؛ معاونت علمی صرفاً نقش حمایتی و تسهیل‌گری داشته و این فرآیند را تسریع و تسهیل می‌کند. بدیهی است که میزان ۳۶۰ میلیون دلار تخصیص ارز از سوی این معاونت، کذب محض است.
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۴۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما