۰

۵ همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
۵ همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شد
۵ همت تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان اعطا شد
آی‌تی‌من- صندوق نوآوری و شکوفایی با ارایه گزارش عملکرد شش‌ماه خود اعلام کرد که در شش ماهه اول سال ۱۴۰۳بیش از ۹ هزارمیلیارد تومان انواع خدمات مالی شامل تسهیلات، ضمانت‌نامه، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور ارائه شده است. این رقم سال گذشته ۵.۵۸۲ میلیارد تومان بود که نشان از رشد اعطای خدمات مالی به دانش‌بنیان‌ها در سال جاری دارد.

در حوزه تسهیلات تا پایان شهریور ۱۴۰۳ مبلغ ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب وام با همکاری شبکه بانکی کشور به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شده است که نسبت به همین بازه زمانی در سال ۱۴۰۲ از رشد خوبی برخوردار بوده است. سال گذشته از ابتدای فروردین تا پایان شهریور ماه مبلغ ۳.۲۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار دانش بنیان‌ها قرار گرفته بود که این میزان در سال جاری به ۵ همت افزایش یافت که در در ۷۲۵ فقره به این شرکت‌ها اختصاص یافت.

در حوزه ضمانت‌نامه نیز در ۶ ماهه اول سال جاری مبلغ ۴هزارمیلیارد تومان ضمانت‌نامه پیمان و اعتباری در ۵۰۸ فقره به شرکت‌های دانش بنیان ارائه شد که از رشد خوبی نسبت به سال گذشته برخوردار است. در سال ۱۴۰۲ این مبلغ ۲.۲۷۹ میلیارد تومان بوده است. این ضمانت‌نامه‌ها در دو بخش «ضمانت‌نامه پیمان» و «ضمانت‌نامه اعتباری» و در ۶ قالب «حسن انجام کار»، «اعتباری»، «پیش پرداخت»، «کسور وجه‌الضمان»، «گمرکی» و «شرکت در مناقصه» به دانش‌بنیان‌ها اعطا شد.

در میان حدود ۱۰ حوزه فناوری، حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی با ۱.۳۲۸ همت، بیشترین تسهیلات را از صندوق نوآوری دریافت کرده است.

حوزه‌های ماشین‌آلات و تجهیزات پیشرفته نیز با ۹۱۳ میلیارد تومان، برق و الکترونیک، فوتونیک، مخابرات و سیستم‌های خودکار با ۸۰۰ میلیارد تومان، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم‌افزارهای رایانه‌ای با ۶۰۷ میلیارد تومان، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان با ۴۹۰ میلیارد تومان، فناوری زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی با ۳۱۸ میلیارد تومان، خدمات تجاری‌سازی با ۲۲۵ میلیارد تومان، وسایل، ملزومات و تجهیزات پزشکی با ۱۵۰ میلیارد تومان و صنایع فرهنگی، صنایع خلاق و علوم انسانی و اجتماعی با ۵.۵ میلیارد تومان بیشترین سهم را به خود اختصاص دادند.

 
کد مطلب : ۲۸۳۹۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين