۰
در نشست خبری الکامپ بیست‌وهفتم مطرح شد:

استارتاپ‌های کوچک شهرستانی در کنار صنایع بزرگ سنتی به الکام استارز می‌آیند

تاریخ انتشار
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۲
استارتاپ‌های کوچک شهرستانی در کنار صنایع بزرگ سنتی به الکام استارز می‌آیند
استارتاپ‌های کوچک شهرستانی در کنار صنایع بزرگ سنتی به الکام استارز می‌آیند

آی‌تی‌من- علی حکیم جوادی، رئیس شورای مرکزی نصر کشور و رئیس هیات‌مدیره سازمان نصر تهران درابتدای این نشست با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ گفت: در حال حاضر آحاد جامعه ما با حوزه‌ فناوری اطلاعات ارتباط دارند. این مساله نشان دهنده اهمیت نمایشگاه الکامپ است. در واقع این رویداد جزو رویدادهای تاثیرگذار در جامعه است.

 او افزود: الکامپ قدمتی 30 ساله دارد و امیدواریم در این دوره بتوانیم به صورت بهتری نمایشگاه را برگزار کنیم و با مشکلات سال‌های گذشته روبه‌رو نباشیم. نمایشگاه الکامپ امسال از 8 تا 11 تیرماه برگزار می‌شود.

او با اشاره به نقش و اهمیت استارتاپ‌ها در اقتصاد دیجیتال کشور گفت: به دنبال آن هستیم که مسیر برای حضور حداکثری استارتاپ‌ها در کنار حضور شرکت‌های بزرگ این حوزه هموار شود. ما توجه ویژه‌ای به حوزه‌های بازی‌سازی، هوش مصنوعی، سلامت دیجیتال، مدیریت ارتباط با مشتریان، اینترنت، مراکز داده، اینترنت اشیاء و هوشمندسازی، شبکه، فین‌تک، افتا، بانکداری دیجیتال، تجارت الکترونیکی، فری‌لنسرها، آموزش و پژوهش، لندتک، صنعت پرداخت، کرادفاندینگ و vod‌ها داریم و سعی داریم فضای مناسبی را بر هر بخش اختصاص دهیم.

حکیم‌جوادی همچنین در خصوص پلتفرم‌ها افزود: در این دوره با دیدگاهی نوآورانه و خلاقانه به حوزه‌ی استارتاپی و پلتفرمی‌نگاه می‌کنیم. در شرایط فعلی مسائل مرتبط با پلتفرم‌ها یکی از موضوعات بسیار مهم کشور است و اهمیت آن‌ها، هم در حوزه‌ی کسب‌وکار و هم در ارتباط با حاکمیت غیرقابل انکار است. در زمینه‌ی استارتاپ‌ها دولت نقش مهم دارد و بهبود فضای این حوزه کمک می‌کند. در حال حاضر برای برگزاری بهتر نمایشگاه الکامپ و حضور استارتاپ‌ها در آن، بخش دولتی هم پای کار آماده است و در حال ایفای نقشی مثبت است. همچنین به دنبال آن هستیم تا فضایی را در نمایشگاه ایجاد کنیم که استارتاپ‌ها و بخش خصوصی راحت‌تر با رگولاتورها و بخش دولتی ارتباط بگیرند و مشکلات خود را مطرح کنند.

رئیس هیات‌مدیره سازمان نصر تهران در خصوص پیوند اقتصاد دیجیتال و صنایع سنتی کشور نیز گفت که به دنبال حضور هر چه بیشتر این صنایع در نمایشگاه امسال هستیم. او مطرح کرد که درپی افزایش سرمایه‌گذاری این نوع شرکت‌ها در صنعت فاوا هستیم چراکه این حوزه توسعه آفرین است.

حکیم جوادی گفت: در حال رایزنی با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حضور وزرای ارتباطات کشورهای منطقه در الکامپ هستیم. خوشبختانه وزارت ارتباطات در این زمینه و سایر بخش‌ها حمایت‌های درخور توجهی را برای برگزاری قدرتمندتر نمایشگاه انجام داده است.
 
تمدید زمان پیش‌ثبت‌نام تا پایان اردیبهشت‌ماه
در ادامه این نشست، رضا حیدری، دبیر نمایشگاه الکامپ 27 و نماینده شورای مرکزی نصر کشور در نمایشگاه در خصوص تعداد شرکت‌های حاضر در نمایشگاه گفت: تا به امروز بیش از 300 شرکت برای حضور در بیست و هفتمین دوره الکامپ اعلام آمادگی کرده‌اند. از این تعداد حدود 50 مجموعه جزو شرکت‌های استارتاپی محسوب می‌شوند. زمان ثبت‌نام در نمایشگاه تا پایان اردیبهشت‌ماه تمدید شده است. علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت رسمی‌ الکامپ به نشانی www.elecompiran.com مراجعه کنند.

او در همین خصوص ادامه داد: نمایشگاه الکامپ امسال در فضایی به وسعت بالغ بر 30 هزار متر مربع برگزار می‌شود. در این دوره شاهد فعال بودن اغلب سالن‌های مرکز ‌نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران هستیم. مساله‌ای که به حضور بهتر و قوی‌تر شرکت‌ها و مجموعه‌های اقتصادی در نمایشگاه الکامپ 1403 منجر می‌شود. مدیران بخش‌های این دوره هم عبارت‌اند از کاوه ثروتی؛ مدیر اجرایی، آرش برهمند؛ مدیر بخش الکام استارز، شاهین طبری؛ مدیر بخش توانتک، حسن یوسفی؛ مدیر روابط عمومی‌نمایشگاه و هماهنگ کننده ستاد خبری نمایشگاه و خانم پرویزی، دستیار مدیر اجرایی. مدیران بخش‌های الکام تاکز و تینو استارز نیز به زودی معرفی خواهند شد.
 
همه برای اقتصاد دیجیتال
آرش برهمند، دبیر الکام استارز نیز درباره‌ این بخش از نمایشگاه الکامپ 27 و حضور استارتاپ‌ها در آن گفت: الکام استارز بخش استارتاپی نمایشگاه الکامپ است. این بخش از 8 سال پیش به الکامپ اضافه شده است. در آخرین دوره حضوری الکام استارز، حدود ششصد تیم در ۵ سالن در آن حضور داشتند که نسبت به دوره‌های نخستین پیشرفت بسیار چشمگیری محسوب می‌شود.

او همچنین افزود: شعار امسال نمایشگاه، «همه با هم برای اقتصاد دیجیتال» است. این شعار با توجه به چالش‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و برای جذب توجه‌ها طراحی شده است. همچنین در این دوره به دنبال افزایش نقش زنان هستیم. دیدگاه الکام استارز توجه به تمام استان‌ها است و در این خصوص با سایر استان‌ها نیز مذاکراتی صورت گرفته است. در همین زمینه قرار است در قالب پارک‌های علم و فناوری و حتی نقاط محروم دور از مرکز هم در این نمایشگاه حضور یابند.

به گفته برهمند، تمرکز الکام‌استارز امسال روی برپایی پاویون استان‌ها خواهد بود تا فرصت حضور و دیده شدن استارتاپ‌های خارج از تهران با ارائه تسهیلاتی فراهم شود.

او افزود: با مذاکراتی که انجام شده، امیدواریم امسال تعدادی از شرکت‌های بزرگ بخش اقتصاد سنتی یا متداول مانند «گلرنگ»، «صنایع ماموت» و «زرماکارون» در نمایشگاه حضور یابند و فرصت آشنایی آنها با استارتاپ‌ها فراهم شود.

برهمند همچنین قول داد که در الکام‌استارز امسال نیمی از خط محتوایی نمایشگاه، استارتاپ‌ها،‌ غرفه‌ها و ارائه‌ها در بخش «استیج» از سوی بانوان ارائه شود و زنان حضور پررنگی در نمایشگاه داشته باشند.

به گفته مدیر بخش الکام استارز،‌ بازخوردهای دریافت شده از استارتاپ‌ها نشان می‌دهد که درخواست آنها، فراهم شدن امکان ارتباط با مدیران نهادهای تنظیم‌ مقررات و قانون‌گذار است. همچنین استارتاپ‌ها نمی‌دانند که چه سندباکس‌هایی در کدام سازمان فعال است و می‌توان از آن استفاده کرد. این بازخوردها موجب شده که حضور سندباکس‌ها و میزهای ارتباط با رگولاتورها در الکام‌استارز امسال گنجانده شود.

اعطای مجوز سه‌ساله برای نمایشگاه‌ها
علی ابراهیم زاده، مدیر شرکت راهکار تجارت کوشا به عنوان مجری نمایشگاه نیز گفت: در نمایشگاه امسال 11 کشور خارجی برای حضور درخواست داده‌اند و کشورهای روسیه، بلاروس، چین، مالزی ازبکستان، پاکستان، بوسنی از جمله کشورهای حاضر در این دوره از نمایشگاه هستند.
وی همچنین اعلام کرد که از این پس مجوز و برنامه نمایشگاه‌ها به صورت سه‌ساله به شرکت‌های مجری داده می‌شود و به این ترتیب می‌توان برای برگزاری بهتر نمایشگاه‌ها برنامه‌ریزی کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۳۱۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما