۰

دردسری که چت‌بات برای ایرکانادا درست کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
دردسری که چت‌بات برای ایرکانادا درست کرد
دردسری که چت‌بات برای ایرکانادا درست کرد

آی‌تی‌من- جیک موفات پس از مرگ مادربزرگش در نوامبر ۲۰۲۲ از چت‌بات پشتیبانی هوش مصنوعی این شرکت هواپیمایی پرسید که آیا این شرکت کرایه‌های عزاداری ارائه می‌دهد یا نه. چت‌بات گفت که این شرکت کرایه‌های تخفیفی ارائه می‌دهد و موفات پس از پرواز با ثبت ادعا می‌تواند تا ۹۰ روز تخفیف دریافت کند.

با این حال، سیاست عزاداری واقعی ایرلاین شامل بازپرداخت پس از پرواز نیست و به طور خاص بیان می‌کند که تخفیف باید از قبل تأیید شود.

موفات از ونکوور به تورنتو و بالعکس حدود ۱۲۰۰ دلار رزرو و پرواز کرد و بعداً تخفیف وعده داده شده را درخواست کرد، اما کادر پشتیبانی ایرلاین به او گفتند که پاسخ‌های چت‌بات نادرست و غیرالزام‌آور است.

ایر کانادا در دادگاه مدنی استدلال کرد که چت‌بات یک «شخصیت حقوقی جداگانه» از شرکت است و نمی‌توان این شرکت را برای گفته‌های چت‌بات به مشتریان مسوول دانست.

کریستوفر ریورز، عضو دادگاه، روز چهارشنبه به نفع موفات رأی داد و گفت که این شرکت مرتکب «تحریف سهل انگارانه» شده و باید تخفیف وعده داده شده توسط چت‌بات را تقبل کند.
این قاضی در حکم خود نوشت: چت‌بات بخشی از وب سایت ایر کانادا است. ایر کانادا در مورد تمام اطلاعات موجود در وب سایت خود مسوول است. فرقی نمی‌کند که اطلاعات از یک صفحه ثابت یا یک چت‌بات باشد.

ریورز دستور داد که ایر کانادا مبلغ استرداد وعده داده شده ۴۸۳ دلاری به همراه هزینه‌های دادرسی را به موفات پرداخت کند.

وی ادامه داد: ایر کانادا اقدامات منطقی را برای اطمینان از صحت چت‌بات خود انجام نداده است. در حالی که ایر کانادا ادعا می‌کند آقای موفات می‌تواند اطلاعات صحیح را در قسمت دیگری از وب سایت خود پیدا کند، اما توضیح نمی‌دهد که چرا صفحه وب با عنوان «سفر عزاداری» ذاتا قابل اعتمادتر از چت‌بات خود است. همچنین توضیح نمی‌دهد که چرا مشتریان باید اطلاعاتی را که در یک قسمت از وب سایت وجود دارد، در قسمت دیگری از وب سایت خود دوباره بررسی کنند.

چت‌بات پشتیبانی که سال گذشته راه اندازی شده بود، از روز یکشنبه در وب سایت ایر کانادا قابل مشاهده نیست.
 
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۷۵۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما