۰

هدست واقعیت ترکیبی «ویژن‌پرو» اپل به بازارهای آمریکا راه یافت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۵
هدست واقعیت ترکیبی «ویژن‌پرو» اپل به بازارهای آمریکا راه یافت
هدست واقعیت ترکیبی «ویژن‌پرو» اپل به بازارهای آمریکا راه یافت

آی‌تی‌من- صبح روز جمعه در فروشگاه پرچمدار شهر نیویورک اپل، تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل، از مشتریان منتظر در فروشگاه با دست دادن و گرفتن سلفی استقبال کرد. حدود 200 نفر قبل از گشایش فروشگاه در ساعت 8 صبح در صف ایستاده بودند.

مدیرعامل اپل مدت‌هاست که از پتانسیل واقعیت افزوده برای کمک به مردم برای برقراری ارتباط و همکاری صحبت کرده است. اکنون او باید ثابت کند که دستگاهی که هم واقعیت مجازی و هم واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کند، فناوری‌ای که تصاویر مجازی را روی ویدیوی زنده دنیای واقعی قرار می‌دهد، در واقع آینده رایانش است.

تیم کوک این محصول را پیش از عرضه، «پیشرفته‌ترین دستگاه الکترونیکی مصرفی که تا کنون ساخته شده است» نامید.

اما فروش این محصول چندان آسان نخواهد بود: این هدست 3499 دلاری 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی خواهد داشت و لنزهای طبی برای این دستگاه با قیمت 149 دلار در دسترس خواهند بود. افزودن لنز عینک خواندن نیز از 99 دلار شروع می‌شود.

بنا به گزارش نیویورک تایمز، هنگامی‌که لوازم جانبی مانند کیف مسافرتی 200 دلاری و نگهدارنده بسته باتری 50 دلاری و سایر لوازم را در نظر بگیرید، ممکن است این هدست تا 4600 دلار برای خریداران هزینه داشته باشد.

این هدست درست زمانی عرضه شده که بازار واقعیت توسعه‌یافته (XR) که مقوله‌ای شامل واقعیت افزوده، مجازی و ترکیبی است، با استقبال کم مصرف‌کنندگان روبه‌رو شده است. هدست Vision Pro دارای برنامه‌های محدودی است که رفته رفته عرضه می‌شوند. این دستگاه به یک پک باتری به اندازه گوشی آیفون متصل می‌شود و با یک بار شارژ  حدود 2.5 ساعت عمر باتری را ارائه می‌دهد.

با این حال، وقتی صحبت از تماشای ویدیوهای همه جانبه و تعامل با دنیای اطراف شما می‌شود، این تجربه‌ای بی‌نظیر است.
 
تجربه کاربری
خود هدست شبیه یک جفت عینک اسکی طراحی شده است و دارای یک بند قابل تنظیم نرم در بالا، یک «تاج دیجیتال» در پشت و یک تاج دیجیتالی دیگر در بالاست.

اگرچه هنوز هم موقع استفاده، مشخص است که یک کامپیوتر را روی چشمان‌تان گذاشته‌اید؛ اما هدست اپل به طرز شگفت انگیزی سبک و راحت است.

فرآیند نصب هم آسان است: اول هدست چشم‌ها را ردیابی می‌کند، دست‌ها را اسکن می‌کند و از اتاق نقشه‌برداری می‌کند. سپس کاربران یک رابط کاربری شبیه به iOS را در محیط مقابل چشم خود خواهند دید.

با استفاده از حرکات چشم و لمس انگشت شست و اشاره‌ با هم، دکمه «انتخاب» فعال می‌شود و به کاربر امکان می‌دهد بدون مشکل در برنامه هایی مانند Messages، FaceTime، Safari  و Photos ورود و خروج کند. این رابط همچنین به صدا پاسخ می‌دهد و سیری را فعال می‌کند.

عکس‌ها را می‌توان در اندازه واقعی یا طوری مشاهده کرد که گویی در حال تماشای آن‌ها در یک صفحه فیلم غول‌پیکر هستید. در همین حال، پانوراما شما را مستقیماً در صحنه قرار می‌دهد. ویژن پرو همچنین گزینه عکس فضایی را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر و فیلم‌ها را به صورت سه بعدی مشاهده کنند.

موارد استفاده برای ویژن پرو از آشپزی و مدیتیشن گرفته تا کار متفاوت است. کاربران می‌توانند کامپیوتر مک خود را همگام سازی کنند تا صفحه نمایش را به یک صفحه نمایش بزرگ تبدیل کنند. یک صفحه کلید فیزیکی را نیز می‌توان به دستگاه متصل کرد.

برای به حداکثر رساندن بهره‌وری، می‌توان چندین پنجره را به طور همزمان باز کرد: مثلا ایمیل را می‌توان در سمت چپ نگه داشت، مرورگر سافاری را در وسط باز کرد و تماس FaceTime  در سمت راست. اگر کاربر هنگام استفاده از FaceTime هدست ویژن‌پرو را استفاده کند، نماد دیجیتالی چهره‌اش دیده می‌شود.

با این حال، جادوی واقعی Vision Pro در ویدیوهای همه‌جانبه است.

اپل به لطف یک تراشه سفارشی که مشکل تأخیر موجود در محصولات مشابه را کاهش می‌دهد، اقداماتی را برای کاهش مشکل حرکتی که گریبانگیر سایر هدست‌ها شده، انجام داده است. Vision Pro شامل صدای فراگیر است که در خارج از گوش قرار می‌گیرند تا فضای غوطه‌وری غنی را ارائه دهند.
 
کد مطلب : ۲۸۲۶۲۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما