۰

وعده وزیر ارشاد برای حمایت از بازی‌سازان

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
وعده وزیر ارشاد برای حمایت از بازی‌سازان
وعده وزیر ارشاد برای حمایت از بازی‌سازان

آی‌تی‌من- محمدمهدی اسماعیلی در آیین افتتاح مرکز پایش کیفیت بازی‌های رایانه‌ای و رونمایی از پوستر هشتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران تصریح کرد: امروز بازی‌های رایانه‌ای سرگرمی ‌مهمی‌ به شمار می‌رود که از اوقات فراغت عبور کرده است.

وی افزود:  مساله مهمی‌ که در پیمایش سال گذشته اتفاق افتاد آماری بود که قابل توجه است. ۳۴ میلیون در کشور بازی رایانه‌ای انجام می‌دهند که ۵ میلیون از آن‌ها بازیکن حرفه‌ای که ۳۱ ساعت در هفته مشغول به این فعالیتند. یعنی در واقع بعد از موسیقی، بازی‌های رایانه‌ای بیشترین مصرف فرهنگی در کشور را به خودش اختصاص می‌دهد.
 
وزیر ارشاد از مسوولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای خواست تا مراقب ناهنجاری‌ها در این حوزه باشند و تاکید کرد: ما در بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، اولا به دنبال اهتمام به ساخت بازی‌های رایانه‌ای هستیم و در وهله بعدی از مسوولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای این درخواست را دارم مراقب ناهنجاری‌ها در این حوزه باشند و اتفاقات درست پیش برود. از طرفی دیگر بحث رده‌بندی را جدی دنبال می‌کنیم و برای این منظور سامانه‌های برخطی طراحی شده‌اند و در اختیار اولیای بچه‌ها است که در جریان بازی‌ها باشند.

او در ادامه خاطرنشان کرد: مظلوب ما در وزارت ارشاد این است که نصب بازی‌های خوب ایرانی به وفور انجام شود و شاهد بازی‌های محتوایی خوب تولید ایران باشیم. خوشبختانه امروز شاهدیم این بازی‌های در فضای بین‌المللی محبوبیت پیدا می‌کنند. از طرفی دیگر در این عرصه دروازه‌بانی خوبی برای بازی‌های وارداتی داشته باشیم که خانواده‌ها به نظام وارداتی ما اعتماد کنند.

او همچنین از حمایت از بازی‌ساز‌ها و ایده‌پردازان این حوزه خبر داد و گفت: من به اعضای هیات مدیره گفته‌ام در بحث تولید و ساخت محدودیتی نداریم و اینجا هم اعلام می‌کنم همه فرزندان ایران زمین که در این حوزه دستی بر آتش دارند بنیاد با همه امکانات در خدمت‌شان است. همچنین مرکز رشد را تأسیس کردیم که ایده‌های خوب را جمع‌آوری کند و از بهترین‌هایش بهره ببرد. خوشبختانه در ۸ استان به طور متمرکز این فرآیند در حال انجام است و نتایج خوبی در این راستا به دست آمده و به این واسطه بیش از ۸۰۰ نفر آموزش دیدند.

در ادامه محمدامین حاجی‌هاشمی، ‌مدیرعامل بنیادملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: به عنوان متولی سالانه چند هزار نفر دانش پژوه و بازی‌آموز را آموزش می‌دهیم و بخش مهمی ‌در استان و بخشی در شبکه شاد و سایت بنیاد به صورت فصلی اتفاق می‌افتد. بازی‌سازی یکیاز مشاغلی است که فرد با سرمایه‌ اندک می‌تواند ایجاد شغل کند و برای بانوان نیز یک شغل مناسب به حساب می‌آید.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای افزود: جالب است بدانید مراکز رشد ما به صورت دور کار که در شهر‌های مختلف مستقرند با بازی‌سازان در ارتباطند. امروز مرکز پایش کیفیت زیرساخت بازی‌های ایرانی را در حالی افتتاح می‌کنیم که بنیاد در این سال‌ها به عنوان حامی‌ و مبدا معرفی شرکت‌ها در معاون فناوری ریاست جمهوری به عنوان شرکت‌های خلاق و دانش بنیان فعالیت کرده است و امروز قرار است از یک بخش جدید رونمایی کنیم. بخشی که به واسطه تعامل با وزارت ارتباطات و اپراتور‌ها توانستیم زیرساخت‌های بازی‌سازان را رفع کنیم تا گیمر‌ها بازی‌هایشان را با کیفیت بهتری پیش ببرند.

او در بخش دیگری به مسابقات جام بازی‌های رایانه‌ای اشاره کرد و گفت: هشتمین جام بازی‌های رایانه‌ای با عنوان مسابقه یک میلیونی نفر آغاز به کار کرده است که بازیکن‌ها می‌توانند با مراجعه به سایت بنیاد شرکت کنند. پیش‌بینی می‌شود در ایام تابستان بیش از یک میلیون نفر از این بازی‌ها بادید کنند.


 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۸۲۵۰۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما