۰

چند دلیل برای کار کردن در شرکت‌های بزرگ

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۵
چند دلیل برای کار کردن در شرکت‌های بزرگ
چند دلیل برای کار کردن در شرکت‌های بزرگ

یادگیری مهارت‌های جدید
تصور کنید در شرکت بزرگی شاغل هستید. در این مجموعه، فضای بیشتری برای رشد با یادگیری و توسعه مهارت‌های جدید برای شما فراهم می‌شود و فرصت تجربه فرآیندها در مقیاس بزرگ پیش روی شما قرار می‌گیرد. ضمن اینکه در یک سیستم بزرگ می‌توانید تاکتیک‌ها و سیاست‌های کاری را بیاموزید و شاهد انواع ایده‌های خوب و بد باشید که به طور قطع در توسعه فردی و حرفه‌ای شما موثر خواهد بود.

آشنایی با افراد متخصص
مدیران شرکت‌های بزرگ ترجیح می‌دهند تا با افراد حرفه‌ای و باهوش کارکنند تا روند کارها درست و روان پیش برود. حضور در کنار این افراد، فرصتاستفاده از تجربیات آنها را فراهم می‌کند و موجب آشنایی با دیدگاه‌هایشان می‌شود.

مزایا و امتیازات شرکت‌های بزرگ
شرکت‌های بزرگ‌تر به طور معمول امکانات بیشتری مانند باشگاه ورزشی، فضای استراحت، اتاق بازی، کتابخانه، غذاخوری و... برای همکاران خود فراهم می‌کنند. در این شرکت‌ها، تسهیلاتی مانند دوره‌های آموزشی و تخصصی برای ارتقای مهارت‌ها و دانش سرمایه انسانی نیز ترتیب داده می‌شود. از طرف دیگر برای پیشبرد اهداف، ابزار و وسایل مورد نیاز در اختیار افراد قرار می‌گیرد و احتمالا محدودیتی در آن وجود ندارد.

عضویت در یک جامعه بزرگ
با پیوستن به مجموعه‌ای بزرگ در جامعه‌ای بزرگ قرار خواهید گرفت و عضوی از آن خواهید شد. در یک جامعه بزرگ ارتباطات گسترش می‌یابند. همانطور که می‌دانید ملاقات و معاشرت با افراد مختلف همیشه مزیتی قابل توجه به حساب می‌آید. علاوه بر این می‌توان در این اجتماع بزرگ با افراد هم‌فکر و هم‌عقیده ارتباط برقرار کرد و دوستی‌های تازه‌ای تشکیل داد. 

کسب درآمد بیشتر
در بیشتر اوقات هرچه شرکت بزرگ‌تر باشد، با افزایش جریان‌های مالی، حقوق و مزایای بیشتری به همکاران تعلق می‌گیرد. حضور در این شرکت‌ها،فرصتی برای کسب درآمد بیشتر خواهد بود که علاوه بر افزایش سطحآسایش و کیفیت زندگی، پس‌انداز حاصل از درآمد می‌تواند سرمایه‌ای برای اجرای ایده‌های شخصی‌ افراد باشد.

حرکت در مسیر متخصص شدن
قرارگیری در موقعیت‌های حرفه‌ای و کار در کنار افراد متخصص و حضور در جمعی بزرگ و موفق پر از فرصت‌هایی طلایی برای رشد و توسعه فراهم خواهد کرد. در چنین شرایطی همه امکانات یک‌جا جمع شده‌اند تا به رشدافراد کمک کنند.

امنیت و ثبات شغلی
سازمان‌های بزرگ با سابقه طولانی در بحران‌ها و شرایط سخت اقتصادی مثل رکود از ثبات بیشتری برخوردار هستند. با وجود چنین مزیتی، در بحبوحه مشکلات چالش‌برانگیز نگرانی بابت از دست دادن شغل وجود نخواهد داشت. همچنین این شرکت‌ها، تجربه سال‌های طولانی در روبه‌روییبا تنش‌ها و آشفتگی‌ها دارند و تا حد امکان سعی می‌کنند تا در عبور از طوفان‌های اقتصادی از کوچک شدن سازمان جلوگیری کنند، پس حقوق و مزایای همکاران حفظ خواهد شد.

کسب اعتبار حرفه‌ای
کار در یک شرکت پیشرفته و توسعه ‌یافته به‌واسطه اسم و رسمی‌که کسب کرده است، با خود اعتبار و احترام بیشتری برای فرد به همراه می‌آورد. 

تغییر شغل در محدوده شرکت
یکی دیگر از مزایای کار در شرکت‌های بزرگ این است که افراد می‌توانندشغل خود را تغییر دهند و همچنان در شرکت بمانند. تجربه چالش‌های جدید برای بسیاری از افراد سازنده و هیجان‌انگیز است. این افراد اگر به هر دلیلی تصمیم بگیرند که کار جدیدی را شروع کنند، در بیشتر مواقع با توجه به گستردگی شرکت و سابقه کاری درخشان، بدون نیاز به به‌روزرسانی رزومه، در بخش دیگری از سازمان مشغول خواهند شد.

دلایلی که گفته شد حول محور سه اصل یعنی ایجاد شبکه‌های اجتماعیگسترده، کسب منافع بیشتر و حرفه‌ای شدن در زمینه‌ای خاص تشکیل خواهد شد که هر کدام پاسخگوی بخشی از نیازهای افراد برای رضایت نهایی از موقعیت شغلی است. سازمان‌های بزرگ با سال‌ها تجربه و آزمون‌ و خطاهای خود به‌خوبی با این نیازها آشنا هستند. اگرچه ممکن است ورود به چنین شرکت‌هایی با سختگیری‌های بیشتری نسبت به شرکت‌ها یا استارتاپ‌های کوچک همراه باشد اما آنچه مسلم است در این مجموعه‌ها،امتیازات و امکانات بیشتری برای پیشرفت و ترقی وجود دارد. به طور کلی تصمیم‌گیری برای انتخاب جایی که کار می‌کنیم، آسان نیست. اما با صبر و تأمل می‌توان بهترین را برای خود انتخاب کرد.
 
 ترجمه و گردآوری: آزاده ارشدی
کد مطلب : ۲۸۲۳۲۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما