۰

اتحادیه اروپا تحقیقات درباره عملکرد انتخاباتی «متا» را کلید زد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۷
اتحادیه اروپا تحقیقات درباره عملکرد انتخاباتی «متا» را کلید زد
اتحادیه اروپا تحقیقات درباره عملکرد انتخاباتی «متا» را کلید زد

آی‌تی‌من- انتظار می‌رود اتحادیه اروپا نگرانی‌هایی را در مورد عدم نظارت موثر بر محتوای انتخابات و همچنین مکانیزم احتمالا ناکافی برای پرچم‌گذاری محتوای غیرقانونی در فیسبوک و اینستاگرام ابراز کند.

به نظر می‌رسد که کمیسیون اروپا نگران است که سیستم تعدیل محتوای متا به‌اندازه کافی برای مقابله با انتشار بالقوه اخبار جعلی و تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات، قدرتمند نباشد.

روزنامه فایننشال تایمز گزارش داد که مقامات به طور خاص نگران نحوه مدیریت تلاش‌های روسیه برای تضعیف انتخابات آینده اروپا توسط پلتفرم‌های متا هستند، اگرچه انتظار می‌رود در این روند از اشاره مستقیم به کرملین خودداری شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که کمیسیون اروپا به طور ویژه نگران توقف فعالیت CrowdTangle  توسط متا است.CrowdTangle   ابزاری برای تحلیل عمومی است که به محققان، روزنامه‌نگاران و سایر افراد در سراسر اتحادیه اروپا امکان می‌دهد شیوع اخبار جعلی و تلاش‌ها برای مداخله در انتخابات را رصد کنند.

با توجه به قوانین گسترده‌ جدید که شرکت‌های فناوری را ملزم می‌کند تا محتوای خود را برای مطابقت با قوانین اتحادیه اروپا تنظیم کنند، فیس‌بوک و سایر شرکت‌ها موظف هستند سیستم‌هایی را برای مقابله با خطر سیستمی دخالت در انتخابات داشته باشند.

سخنگوی متا در این خصوص گفت: ما یک فرآیند قوی برای شناسایی و کاهش خطرات در پلتفرم‌های خود داریم. ما مشتاقانه منتظر ادامه همکاری با کمیسیون اروپا و ارائه جزئیات بیشتر در مورد این کار به آنها هستیم.

اگر اقدام کمیسیون اروپا علیه متا تایید شود، تنها چند روز پس از انجام تست‌های استرس (فشار) کمیسیون روی تمام پلتفرم‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی برای تعیین اینکه آیا اقدامات محافظتی کافی در برابر اطلاعات نادرست روسیه وجود دارد، انجام خواهد شد.

تست‌های استرس مجموعه‌ای از سناریوهای فرضی مبتنی بر تلاش‌های تاریخی برای تأثیرگذاری بر انتخابات و همچنین دستکاری اطلاعات با قابلیت سایبری و شامل ویدیوهای جعلی (دیپ‌فیک) و تلاش‌هایی برای سرکوب نظرات واقعی از طریق آزار و اذیت و تهدید آنلاین بود.

کمیسیون اروپایی گفت: هدف، آزمایش آمادگی پلتفرم‌ها برای مقابله با رفتارهای دستکاری‌کننده‌ای بود که ممکن است در آستانه انتخابات رخ دهد، به‌ویژه تاکتیک‌ها، تکنیک‌ها و رویه‌های فریبنده مختلف.

این کار به آنها اجازه داد تا مقاومت شبکه‌های اجتماعی در برابر دستکاری را آزمایش کنند، که به گفته سیاستمداران، طی شش هفته آینده تشدید خواهد شد.

انتخابات پارلمان اروپا در روزهای ۶ تا ۹ ژوئن برگزار می‌شود.

پارلمان اروپا روز دوشنبه نکاتی را برای رای دهندگان با فهرستی از حوادث گذشته منتشر کرد، از جمله ادعاهایی مبنی بر اینکه فقط خودکارهایی با جوهر رنگی خاص در برگه‌های رای پذیرفته می‌شوند.

سیاستمداران همچنین با توجه به تجربه انتخابات اخیر، به رای دهندگان هشدار داده‌اند که مراقب اطلاعات غلط باشند.

در انتخابات اسلواکی، اسپانیا، فنلاند و استونی، داستان‌هایی مبنی بر وجود خودکارهای با جوهر ناپدید شونده در شعب اخذ رای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، در حالی که به رای‌دهندگان در انتخابات سال گذشته اسپانیا از تهدیدهای فیزیکی از جمله بمب در شعب اخذ رای گفته شد.

آزمایشگاه اطلاعات غلط اتحادیه اروپا (EU DisinfoLab) تعداد 17 هزار مورد از اطلاعات غلط و اخبار جعلی را ردیابی کرده که بسیاری از آنها تلاش‌ برای بی‌اعتبار کردن دفاع اوکراین در جنگ با روسیه را شامل می‌شوند.

هفته گذشته وب‌سایت یک خبرگزاری چک هک شد و اخبار جعلی منتشر کرد. در یکی از مقالات جعلی منتشر شده در این خبرگزاری ادعا شده بود که سرویس ضد جاسوسی چک از سوءقصد به جان رئیس‌جمهور اسلواکی، پیتر پلگرینی، جلوگیری کرده است.

ماه گذشته دولت چک شبکه‌ای را که به اعتقادشان توسط مسکو هدایت می‌شد و به انتشار اطلاعات غلط می‌پرداخت، کشف کرد.

نخست وزیر بلژیک نیز به تازگی اعلام کرد که دادستان کل فدرال تحقیقاتی را در مورد ادعای پرداخت پول به اعضای پارلمان اروپا توسط روسیه به منظور انتخاب نمایندگان طرفدار روسیه بیشتر در پارلمان اروپا آغاز کرده است.
 
کد مطلب : ۲۸۳۰۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما