۰

هک «تپسی»؛ اطلاعات 27 میلیون مسافر لو رفت

تاریخ انتشار
شنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۵۴
هک «تپسی»؛ اطلاعات 27 میلیون مسافر لو رفت
هک «تپسی»؛ اطلاعات 27 میلیون مسافر لو رفت

آی‌تی‌من- میلاد منشی پور، دیروز در رشته توییتی نوشت: «طی روزهای گذشته متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدیم. به محض کشف این موضوع، ضمن ثبت شکایت، پلیس را در جریان قرار دادیم و راه دسترسی آنها را بستیم.»

وی در بخش دیگری از این رشته توییت، انگیزه هکرها را اخاذی عنوان کرد: «مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم، قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات، درخواست پول کرده‌اند.

منشی پور افزود: «ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم. چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم که نه تنها ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سوءاستفاده‌های آتی وجود ندارد. بلکه تشویقی برای ادامه‌ این اقدام در مورد سایر شرکت‌ها نیز خواهد بود. در ادامه، تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است.»

منشی‌پور از این اتفاق ابراز تأسف کرده و مسوولیت آن را پذیرفته و در خاتمه صحبت‌های خود وعده داده است تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهد داد و متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

طبق داده‌های موجود، هکرها  بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه و همچنین اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر در کنار سورس کد برخی محصولات این شرکت را به‌دست آورده‌اند.

همچنین داده‌های منتشر شده در فضای مجازی نشان می‌دهد که هکرها اطلاعات به دست آمده را به قیمت 35 هزار دلار به فروش گذاشته‌اند.

در همین خصوص، معاون اجتماعی پلیس فتا از برطرف شدن منبع آلودگی ناشی از یک منبع هکری در برنامه تپسی خبر داد و گفت: هیچ نگرانی برای هموطنان و خدمات‌گیران از برنامه تپسی وجود ندارد.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا در گفت‌وگو با مهر درباره جزئیات هک شدن برنامه تپسی گفت: یک گروه هکری با هویت معلوم یک ماه پیش به اطلاعات تعدادی از خدمات‌گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کنند.

وی افزود: این گروه هکری تقاضای ۳۵ هزار دلار از شرکت تپسی می‌کند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند.

سرهنگ پاشایی در پایان گفت: در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.


 
کد مطلب : ۲۸۱۶۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين