۰
رئیس اتاق ایران در نشست با هیات مدیره نصر تهران:

اقتصاد دیجیتال، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌های جدید است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۲۱
اقتصاد دیجیتال، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌های جدید است
اقتصاد دیجیتال، فرصت خوبی برای جذب سرمایه‌های جدید است

آی‌تی‌من- حسین سلاح‌ورزی، اثرگذاری بر سیاست‌ها را ویژگی خاص تشکل‌ها و شبکه‌سازی و اعضای تشکل‌ها را نقطه قوت آنها عنوان کرد و گفت: اگر بخش خصوصی در قالب تشکل بتواند روی سیاست‌ها اثر بگذارد در واقع توانسته وظیفه اصلی خود را انجام دهد.

او ادامه داد: در طول سالیان گذشته دولت‌ها و سیاست‌گذاران علاقه نداشتند، تشکل‌های منسجم در کشور شکل بگیرند و با وجود اینکه امروز تا حدی وضعیت تغییر کرده همچنان رویکردها و نگرش‌هایی ضد تشکلی وجود دارد. در این رابطه همه دولتمردان را تشویق می‌کنم سخنان رهبری در بهمن ماه سال گذشته با جمعی از فعالان اقتصادی را بارها و بارها گوش کنند. ایشان از گیر افتادن ایران در تله رشد پایین اقتصادی سخن گفتند و تأکید کردند که برای رهایی از آن باید به بخش خصوصی میدان داده شود.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه هرکجا هم‌گرایی شکل گرفته، وضعیت بهتر شده است، افزود: مقاومت‌هایی درباره توسعه کسب‌وکارهای جدید که بر پایه تکنولوژی و اقتصاد دیجیتال هستند، وجود داشته و دارد، هرچند شرایط نسبت به گذشته بهتر شده است.

او تصریح کرد: موضوعی که به تازگی درباره چند پلتفرم مطرح شد، به صورت کلی‌تر با اصل مالکیت خصوصی نیز در تضاد بود که این مساله به شدت روی انگیزه‌ها برای سرمایه‌گذاری جدید اثر دارد. اگر قرار باشد سطح سرمایه‌گذاری‌ها را در کشور بالا ببریم، راهی جز این نداریم که در کنار آماده کردن بسترها، توجه جدی به حوزه اقتصاد دیجیتال داشته باشیم، چراکه امروز این حوزه به شدت در سطح دنیا رو به رشد بوده و ظرفیت‌های قابل توجهی در آن وجود دارد که هنوز در ایران به سراغ آنها نرفتیم.

رئیس اتاق ایران از فعالان حوزه اقتصاد دیجیتال و اعضای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای خواست تا برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های خود از ظرفیت شورای گفت‌وگو و کمیته حمایت از کسب‌وکار استفاده کنند. از طرفی اتاق ایران در بسیاری از شوراها جایگاه و کرسی دارد و می‌تواند برای طرح و پیگیری موضوعات مختلف مورد توجه قرار بگیرد.

سلاح ورزی تصریح کرد: در حوزه بین‌الملل هم آمادگی کامل داریم و بسترسازی برای حضور همه بخش‌های اقتصادی در بازارهای جهانی، جزو اولویت‌های این دوره اتاق ایران قرار گرفته است. برای این منظور در حال ایجاد کارگروه‌های تخصصی در بخش بین‌الملل هستیم.

در ادامه اعضای هیات مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به تشریح وضعیت حاکم بر اقتصاد دیجیتال و انتظاراتی که از اتاق ایران دارند، پرداختند.
کد مطلب : ۲۸۱۵۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما