۰
جانشین وزیر صمت:

آینده تجارت الکترونیکی در ایران بسیار امیدوارکننده است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۳
آینده تجارت الکترونیکی در ایران بسیار امیدوارکننده است
آینده تجارت الکترونیکی در ایران بسیار امیدوارکننده است
آی‌تی‌من- محمدصادق تصریح کرد: این رشد، نمایانگر حرکت رو به جلو در مسیر توسعه دیجیتال کشور بوده و با بهره‌برداری از فناوری‌های نوین و تعامل مؤثر میان دولت و بخش خصوصی، آینده تجارت الکترونیکی در ایران بسیار امیدوارکننده است.

وی با اشاره به رشد چشمگیر تجارت الکترونیکی کشور، گفت: این رشد نتیجه تلاش‌های مستمر دولت و بخش خصوصی در راستای توسعه زیرساخت‌های دیجیتال است.

مفتح در ادامه تاکید کرد: همکاری میان دولت و بخش خصوصی می‌تواند به توسعه زیرساخت‌های دیجیتال کمک کند و تجارت الکترونیکی را به سطوح بالاتری ارتقا دهد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در منطقه در این حوزه، اظهار داشت: با این روند، ایران به‌طور فزاینده‌ای به سمت تبدیل شدن به یک بازیگر برجسته در حوزه تجارت الکترونیکی در منطقه پیش می‌رود.

علیرضا شاه‌میرزایی معاون توسعه بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز بر همکاری نزدیک دولت و بخش خصوصی به‌عنوان کلید موفقیت در تحول دیجیتال تأکید کرد و گفت: رشد 74 درصدی تجارت الکترونیکی نسبت به سال گذشته، نشان‌دهنده تلاش بخش خصوصی، اعتماد مردم و همکاری دولت و بخش خصوصی برای توسعه تجارت الکترونیکی است که باید ادامه یابد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت صمت، با اشاره به بازار 3200 همتی تجارت الکترونیکی کشور، تصریح کرد: هم اکنون با عدد 60 میلیارد دلاری این حوزه، یکی از پیشروترین کشورها در منطقه هستیم ولی باید این رشد ادامه یابد.

وی با اشاره به ورود تجارت الکترونیکی کشور به حوزه‌های حساس و بزرگ مانند معاملات خودرو، معاملات طلا و معاملات املاک گفت: قانون الزام به ثبت رسمی‌معاملات اموال غیرمنقول بسیار مترقی است و آیین‌نامه ماده (3) آن که دیروز توسط قوه قضائیه ابلاغ شد و با همکاری وزارت صمت تهیه شده بود، امکان اتصال سکوهای بخش خصوصی به سامانه ثبت اسناد و املاک کشور را فراهم می‌کند تا جایی که حتی فسخ معاملات نیز می‌تواند به‌طور هوشمند و سامانه‌ای انجام شود و نیاز به مراجعه به محاکم نباشد.

 
کد مطلب : ۲۸۳۸۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما