۰
وزیر ارتباطات: فروش فیلترشکن تا 20 همت گردش مالی دارد

بسته‌ ساماندهی فیلترینگ شامل پلتفرم خاصی نیست

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۵۳
بسته‌ ساماندهی فیلترینگ شامل پلتفرم خاصی نیست
بسته‌ ساماندهی فیلترینگ شامل پلتفرم خاصی نیست
آی‌تی‌من- ستار هاشمی درباره این‌که درحال حاضر دولتمردان و شخصیت‌های کشور در شبکه ایکس اجتماعی حساب کاربری دارند و از طریق آن اطلاع‌رسانی می‌کنند، آیا وقت آن نرسیده که این شبکه‌ها، رفع فیلتر شوند، گفت: یک طرح کلی در این خصوص مطرح است و سامانه‌ها یا پلتفرم خاصی را مصداقی بیان نکردیم، کلا صحبتی که در این طرح  مطرح است، یک بسته است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: الان وضعیت با ادله مختلف، وضعیت مناسبی نیست این را صحبت کرده‌ایم که در یک برنامه مشخص امیدواریم پیش ببریم.

وی افزود: درحال حاضر فیلترشکن‌ها باعث شده که بدون هیچ محدودیتی عملا دسترسی‌ها وجود دارد و هیچ محدودیتی روی آن نیست، این دغدغه جدی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در گفت‌وگوی دیگر افزود: با یک حساب و کتاب سرانگشتی و با توجه به کاهش منابع درآمدی که در وزارت ارتباطات داریم، حاکی از این است که فروش‌ فیلتر شکن بین ۳ تا بیش از ۲۰ همت درآمد دارند.
ستار هاشمی در گفتگو با برنا در خصوص برآورد این وزارتخانه از میزان درآمد فروش فیلترشکن، گفت: حدود ۸۳ درصد از مشترکین تلفن همراه، از فلیترشکن استفاده می‌کنند.

وی افزود: با یک حساب و کتاب سرانگشتی و با توجه به کاهش منابع درآمدی که در وزارت ارتباطات داریم، حاکی از این است که فروش فیلترشکن بین ۳ تا بیش از ۲۰ همت درآمد دارند.

در آخرین اظهار نظر از سوی دولتی‌ها در این حوزه فاطمه مهاجرانی در گفتگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که چه زمانی مسئله فیلترینگ حل خواهد شد؟ گفت: این موضوع در دستور کار دولت قرار دارد و در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به این‌که چه موانعی بر سر راه وجود دارد، اظهار کرد: فرآیند در حال پیگیری است. باید توجه داشت نمی‌توانیم تغییرات یکباره در موضوعات ایجاد کنیم. فرآیندی دارد که در حال طی شدن است.

سخنگوی دولت چهاردهم در پاسخ به این سوال که آیا باید منتظر جلسه برگزاری کمیته فیلترینگ باشیم؟ گفت: دوستان در حال پیگیری فرآیند هستند؛ صبوری کنید.

 
مرجع : ایلنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۸۶۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين