۰
با کمک هوش مصنوعی

حیوانات در موزه‌ها به حرف در می‌آیند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۹
حیوانات در موزه‌ها به حرف در می‌آیند
حیوانات در موزه‌ها به حرف در می‌آیند
آی‌تی‌من- بیش از یک دوجین از حیوانات موزه حیوان‌شناسی دانشگاه کمبریج، از یک سوسک آفریقایی و بقایای یک دودو گرفته تا پاندای قرمز تاکسی‌درمی شده و اسکلت نهنگ باله‌ای روز سه‌شنبه در پروژه‌ای که به مدت یک ماه اجرا می‌شود، به کمک هوش مصنوعی امکان صحبت کردن خواهند داشت.

این موجودات و مدل‌ها می‌توانند از طریق تلفن‌های همراه بازدیدکنندگان از طریق صدا یا متن با مردم گفت‌وگو کنند. این فناوری با هدف جلب توجه به بحران تنوع زیستی،  به حیوانات اجازه می‌دهد تا زمان خود را روی زمین و چالش‌هایی که با آن مواجه بودند، توصیف کنند.

جک اشبی، معاون مدیر موزه گفت: موزه‌ها از هوش مصنوعی به روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند، اما فکر می‌کنیم این اولین کاربردی است که در آن از دیدگاه شی صحبت می‌‌شود. وی افزود: بخشی از آزمایش این است که ببینیم آیا با دادن صدا به این حیوانات، نگاه مردم به آنها تغییر می‌کند یا نه. می‌خواهیم ببینیم که آیا می‌توانیم با دادن صدا به یک سوسک، درک عمومی ‌از آن را تغییر دهیم؟




این پروژه را شرکت  Nature Perspectivesطراحی کرده که در زمینه ساخت مدل‌های هوش مصنوعی برای کمک به تقویت ارتباط بین انسان‌ها و دنیای طبیعی فعالیت می‌کند. هوش مصنوعی این شرکت برای هر نمایشگاهی، جزئیات محل زندگی نمونه، محیط طبیعی آن و نحوه ورود آن به مجموعه را به همراه اطلاعات موجود در مورد گونه‌ نظر را دریافت می‌کند و بر اساس آن به نمونه‌ها امکان تعامل می‌دهد. همچنین نحوه تعامل نمونه‌ها به تناسب سن فرد مخاطب تغییر می‌کند. این هوش مصنوعی می‌تواند به بیش از ۲۰ زبان از جمله اسپانیایی و ژاپنی گفت‌وگو کند.

به عنوان بخشی از این پروژه، مکالماتی که بازدیدکنندگان با نمایشگاه‌ها انجام می‌دهند، تجزیه و تحلیل می‌شود تا تصویر بهتری از اطلاعاتی که مردم در مورد نمونه‌ها می‌خواهند، به دست آورند.

اشبی گفت: وقتی با این حیوانات صحبت می‌کنید، آنها واقعاً به شکل شخصیت‌ها ظاهر می‌شوند و این یک تجربه بسیار عجیب است.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۸۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين