۰

دیجی‌نکست، شتابدهنده‌ای برای توسعه نوآوری‌های باز در اکوسیستم استارت‌آپی ایران

تاریخ انتشار
شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۹
دیجی‌نکست، شتابدهنده‌ای برای توسعه نوآوری‌های باز در اکوسیستم استارت‌آپی ایران
دیجی‌نکست، شتابدهنده‌ای برای توسعه نوآوری‌های باز در اکوسیستم استارت‌آپی ایران
آی‌تی‌من- کیوان محیط مافی، مدیرعامل دیجی‌نکست، در این رویداد اظهار داشت: "در این دوره از کمپ، نزدیک به صد نفر براساس معیارهای مشخصی انتخاب شدند و در نهایت ۲۴ تیم تشکیل شد که توانستند در ۸ هفته به توسعه و اعتبارسنجی MVP (محصول اولیه) خود بپردازند. هدف اصلی کمپ، ارائه ایده‌ها در قالب پیچ‌دک نبود، بلکه شرکت‌کنندگان باید ایده‌های خود را به تأیید کاربران رسانده و حتی به مرحله تراکنش و درآمدزایی می‌رسیدند."



مافی همچنین به نقش مهم شتابدهنده‌ها در رشد و توسعه اکوسیستم استارت‌آپی اشاره کرد و گفت: "نقش شتابدهنده‌ها در ایران هنوز به درستی شناخته نشده است، اما در جهان، بسیاری از استارتاپ‌های موفق نتیجه فعالیت همین شتابدهنده‌ها هستند. دیجی‌نکست هم به عنوان یک شتابدهنده و سرمایه‌گذار در حوزه نوآوری باز فعالیت می‌کند تا این اکوسیستم را غنی‌تر کند."



سعید محمدی، هم‌بنیان‌گذار دیجی‌کالا، در این مراسم گفت: "تمرکز دیجی‌نکست بر روی نوآوری‌های باز و فناوری است تا راه‌حل‌هایی برای چالش‌های کسب‌و‌کاری و تکنولوژیکی حال حاضر و همچنین مسائل آینده فراهم شود. استفاده از نوآوری باز به ما این امکان را می‌دهد که نه تنها از ظرفیت‌های خارج از سازمان بهره‌مند شویم، بلکه زمینه رشد و توسعه ایده‌ها را فراهم کنیم."

محمدی همچنین به اهمیت نوآوری باز اشاره کرد و گفت: "با توجه به تجربه‌های عملی و مطالعات مدیریت نوآوری، روشن است که بسیاری از چالش‌ها را نمی‌توان تنها از طریق نوآوری‌های داخلی و بسته حل کرد. در این شرایط، نوآوری باز بهترین راه‌حل برای استفاده از توانایی‌ها و ایده‌های خارج از سازمان است."

در اختتامیه این رویداد، ۱۳ تیم برتر به ارائه ایده‌ها و محصولات خود در مقابل سرمایه‌گذاران پرداختند که نشان از تأثیر مثبت این کمپ استارتاپی بر توسعه ایده‌های خلاقانه و جذب سرمایه‌ برای آنها دارد.

 
مرجع : دیجی‌کالا
کد مطلب : ۲۸۳۷۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما