۰

اوپن ای آی هم دنبال پول درآوردن رفت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۸
اوپن ای آی هم دنبال پول درآوردن رفت
اوپن ای آی هم دنبال پول درآوردن رفت
آی‌تی‌من- مدیر ارشد اجرایی اوپن ای آی از کنترل شدن توسط یک ماهیت غیرانتفاعی دور می‌شود و به یک سازمان سودمحور تبدیل می‌شود. او جزییاتی درباره دستیابی به این هدف و ساختار شرکتی آتی اوپن ای آی را توضیح نداد.

به گفته سخنگوی شرکت، اوپن ای آی همچنان روی ساخت هوش مصنوعی که به سود همگان باشد، تمرکز می‌کند و هسته هدف آن همچنان غیرانتفاعی باقی می‌ماند.

اوپن ای آی به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی در سال ۲۰۱۵ میلادی فعالیت خود را آغاز کرد و به سرمایه اهداکنندگان برای ادامه فعالیت اتکا دارد. این شرکت در یک صفحه وب درباره ساختار خود اعلام کرده ۱۳۰.۵ میلیون دلار کمک مالی طی سالها جذب کرده که به وضوح نشان می‌دهد که کمک‌های مالی به تنهایی با هزینه‌های قدرت محاسباتی و استعداد مورد نیاز برای پیشبرد تحقیقات اصلی آن قابل مقایسه نیست. در همین راستا این سازمان غیرانتفاعی یک زیرمجموعه ایجاد کرد تا بتواند چالش مذکور را برطرف کند.

طبق توضیحات نشریه فورچون نهاد غیرانتفاعی اوپن ای آی هم اکنون بازوی سودمحور خود را کنترل می‌کند که به نوبه خود یک شرکت هلدینگ را تحت کنترل دارد که شرکت‌هایی مانند مایکروسافت در آن سرمایه گذاری کرده‌اند.
 
مرجع : خبرگزاری مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۳۷۱۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين