۰
آنجا هم مثل ایران

دولت پاکستان کندی اینترنت را گردن وی‌پی‌ان‌ها و کابل‌های زیر دریا انداخت

تاریخ انتشار
شنبه ۳ شهريور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۵۵
دولت پاکستان کندی اینترنت را گردن وی‌پی‌ان‌ها و کابل‌های زیر دریا انداخت
دولت پاکستان کندی اینترنت را گردن وی‌پی‌ان‌ها و کابل‌های زیر دریا انداخت
آی‌تی‌من- در چند هفته گذشته، کاربران اینترنت در سراسر پاکستان از کاهش قابل توجه سرعت و اختلال در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و واتس‌اپ گزارش داده‌اند. جامعه تجاری و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی دولت را متهم کرده‌اند که به دلیل نصب «دیواره آتش» عمداً خدمات دیجیتال را کند می‌کند، اما دولت مشکلات را ابتدا بهVPN ها نسبت داد و بعداً کاهش سرعت را به گردن ایجاد مشکل در کابل‌های زیر دریایی انداخت.
داگ مادوری، متخصص اینترنت، ادعای مربوط به خطا در کابل‌های زیر دریایی را تأیید کرد و گفت که کاهش ظرفیت اینترنت برای پاکستان به دلیل خطا در کابل‌های زیر دریایی است.

اگرچه کابل‌های آسیب‌دیده ممکن است بر سرعت اینترنت تأثیر بگذارند؛ اما قطع متناوب برنامه‌های کاربردی رسانه‌های اجتماعی برای مدت طولانی بی‌سابقه است.
 
پیمانکار خواستار کمک شد
در رابطه با این اختلالات، انجمن اپراتورهای مخابراتی پاکستان از طریق نامه‌ای در روز پنجشنبه خواهان مداخله نخست‌وزیر شهباز شریف شد و اعلام کرد کند شدن اینترنت می‌تواند سالانه تقریباً 12 میلیارد روپیه به پاکستان خسارت وارد کند. به گفته این انجمن، کند شدن اینترنت در سراسر کشور در صورت عدم شناسایی و اصلاح فوری، عواقب اقتصادی قابل توجه و طولانی مدتی خواهد داشت.

اپراتورهای مخابراتی همچنین تمایل خود را برای شرکت در گفت‌وگو و کمک به مقامات مربوطه در یافتن راه‌حل‌هایی برای بهبود وضعیت اینترنت اعلام کردند.

این انجمن در نامه به نخست‌وزیر با اعلام اینکه ترافیک روزانه اینترنت در پاکستان حدود 6400 ترابایت کاهش یافته است، افزود: این مساله فشار مالی قابل توجهی بر بخش مخابرات وارد خواهد کرد و ضرر وارده به خزانه‌ دولت به دلیل کاهش درآمد بخش مخابرات بیش از 3 میلیارد روپیه در سال خواهد بود.

در این نامه خاطرنشان شده که اختلالات در سرعت اینترنت تأثیر منفی بر سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی، نیروی کار یقه‌آبی، صنعت فناوری اطلاعات، فریلنسرها و همچنین تولید ناخالص داخلی خواهد داشت.
 
خطا در کابل‌های زیر دریایی
در همین حال، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کند شدن اینترنت و کاهش کیفیت خدمات به دلیل خطا در دو کابل از هفت کابل زیر دریایی بین‌المللی متصل به پاکستان است. طبق گفته این مرجع، کابل AAE-1 به دلیل مسیریابی مجدد بین ایران و قطر دچار قطعی شده است. کابل SMW-4 (1.5T) نیز به دلیل بروز مشکلاتی نزدیک کراچی از کار افتاده است.

این رگولاتور ادعا کرد که اپراتورها در حال مسیریابی مجدد ترافیک به سایر کابل‌های موجود برای به حداقل رساندن تأثیر بر کاربران اینترنت در پاکستان هستند.
 
VPN ها دوباره مقصر شناخته شدند
در جلسه کمیته سنا در مورد فناوری اطلاعات، دولت بار دیگر این کندی را به کابل‌های زیر دریایی معیوب و استفاده روزافزون ازVPN ها نسبت داد. این توضیحات در جلسه کمیته دائمی سنا در مورد فناوری اطلاعات و مخابرات ارائه شد، در حالی که قانونگذاران از اختلالات اینترنت انتقاد کردند و از مقامات مربوطه توضیح خواستند.

این کمیته به ریاست سناتور پالواشا خان، چندین موضوع از جمله غیبت وزیر فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات مخابرات پاکستان را مورد انتقاد قرار داد. همچنین دستور کار مربوط به اپراتورهای راه دور و بین‌المللی (LDI) به دلیل عدم مشارکت مقامات مربوطه به تعویق افتاد.

کمیته همچنین در مورد ممنوعیت شبکه اجتماعی ایکس گفته می‌شود به دستور وزارت کشور اجرا شده، پرسش کرد.

 
 
کد مطلب : ۲۸۳۵۵۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين