سازمان تأمیناجتماعی: ابر پروژه ملی نسخه الکترونیک را اجرا میکنیم
تاریخ انتشار
شنبه ۱۶ تير ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۱۱
آیتیمن - شهرام طارمی با حضور در نشست تخصصی تشریح فرایندهای نسخهنویسی و نسخهپیچی با حضور مسوولان و کارشناسان سازمان تأمیناجتماعی در نمایشگاه الکامپ؛ افزود: در زمان حاضر بخش زیادی از کدهای نسخهنویسی و نسخهپیچی بهصورت کدهای واحد کشوری در دسترس است و بخشی از کدها نیز استاندارهای جهانی را دارد.
رییس اداره سلامت الکترونیک سازمان تأمیناجتماعی با بیان آمار ۹۸ درصدی صدور الکترونیک نسخ درمانی تأمیناجتماعی، هوشمندسازی را از اهداف استراتژیک سالجاری این سازمان برشمرد و اضافه کرد: هوشمندسازی اکنون در بسیاری از سامانههای سازمان تأمیناجتماعی اجرایی شده و در بخشهای مختلف درمانی و سلامت الکترونیک امکان ورود هوش مصنوعی وجود دارد.
همچنین امیرحسین آخوندی رییس گروه تحول دیجیتال و مهندسی مجدد سازمان تأمیناجتماعی نیز در ادامه این نشست تخصصی با بیان اینکه تأمیناجتماعی از سازمانهای پیشرو در خدمات الکترونیک است، گفت: این سازمان بهعنوان پیشرو حوزه نرمافزارهای حوزه درمان و سلامت، فرآیند نسخهنویسی الکترونیک را از سال ۱۳۹۶ در مراکز درمانی ملکی خود، آغاز کرده است.
وی افزود: بیش از ۲۰۰ شرکت در قالب استارتاپها و شرکتهای خصوصی فعال از سامانهها و رابطهای سازمان تأمیناجتماعی برای ارایه خدمات نسخه الکترونیک استفاده میکنند.
همچنین در نشست تخصصی بررسی کاربردها و مزیتهای تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمیناجتماعی، کارشناس حوزه هوش مصنوعی در ارتباط با نقش و تأثیرگذاری هوشمصنوعی در کارکردهای خدماتی سازمان تأمیناجتماعی، گفت: این سازمان با حدود ۴۷ میلیون نفر از مردم کشور در ارتباط است و دسترسی به دادهها و تأثیرگذاری بر سازمانهای مختلف موضوعی است که باید در کارکردهای تأمیناجتماعی دیده شود.
علیرضا عابدی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی خدمات تأمیناجتماعی، بر بهرهمندی ذینفعان این سازمان بسیار تأثیرگذار است، افزود: تأمیناجتماعی به واسطه شمار بالای جامعه تحت پوشش، حجم بالای دادهها را دراختیار دارد و هوشمند مصنوعی میتواند کار تجزیه و تحلیل دادهها و ارایه خدمات را در این سازمان تسهیل کند.
همچنین مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین مجموعه سرویسهای الکترونیک و هوشمند را پایهگذار تحول دیجیتال سازمان تأمیناجتماعی دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون نفر از گروههای مختلف جامعه مخاطب سازمان تأمین اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه خرداد ماه سالجاری بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شده است، افزود: این حجم بالای ارسال لیست از طریق سامانه مذکور، یک اقدام بیسابقه در حوزه فعالیتهای هوشمند سازمان تأمیناجتماعی محسوب میشود.
وی اجرای سامانه لیست هوشمند حق بیمه را گام اول در مسیر راهاندازی درگاه مشترک پرداخت حق بیمه و مالیات دانست و اضافه کرد: اجرای لیست هوشمند یکی از بزرگترین پروژههای تاریخ فعالیت سازمان تأمیناجتماعی است که با چالشهای فراوان فنی و غیرفنی آغاز و عملیاتی شد و در سومین ماه امسال بالغ بر ۹۹.۵ درصد لیستهای حق بیمه از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.
وی گفت : از سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان بهعنوان بزرگترین نهاد بیمهگر کشور که با بیش از ۴۷ میلیون نفر از جمعیت کشور در ارتباط است، در این نمایشگاه علاوه بر ارایه بخشی از دستاوردها و طرحهای حوزه هوشمندسازی و فناوری و اطلاعات، با شعار هوشمندی در مسیر آیندهسازی تلاش دارد تا از طریق ارتباط مستقیم با مراکز دانشگاهی و خصوصی فعال در حوزه فناوری و اطلاعات، نسبت به اشتراک مسائل و ارایه توانمندیهای خود اقدام کند.
همچنین امیرحسین آخوندی رییس گروه تحول دیجیتال و مهندسی مجدد سازمان تأمیناجتماعی نیز در ادامه این نشست تخصصی با بیان اینکه تأمیناجتماعی از سازمانهای پیشرو در خدمات الکترونیک است، گفت: این سازمان بهعنوان پیشرو حوزه نرمافزارهای حوزه درمان و سلامت، فرآیند نسخهنویسی الکترونیک را از سال ۱۳۹۶ در مراکز درمانی ملکی خود، آغاز کرده است.
وی افزود: بیش از ۲۰۰ شرکت در قالب استارتاپها و شرکتهای خصوصی فعال از سامانهها و رابطهای سازمان تأمیناجتماعی برای ارایه خدمات نسخه الکترونیک استفاده میکنند.
همچنین در نشست تخصصی بررسی کاربردها و مزیتهای تکنولوژی هوش مصنوعی برای سازمان تأمیناجتماعی، کارشناس حوزه هوش مصنوعی در ارتباط با نقش و تأثیرگذاری هوشمصنوعی در کارکردهای خدماتی سازمان تأمیناجتماعی، گفت: این سازمان با حدود ۴۷ میلیون نفر از مردم کشور در ارتباط است و دسترسی به دادهها و تأثیرگذاری بر سازمانهای مختلف موضوعی است که باید در کارکردهای تأمیناجتماعی دیده شود.
علیرضا عابدی با بیان اینکه استفاده از هوش مصنوعی و هوشمندسازی خدمات تأمیناجتماعی، بر بهرهمندی ذینفعان این سازمان بسیار تأثیرگذار است، افزود: تأمیناجتماعی به واسطه شمار بالای جامعه تحت پوشش، حجم بالای دادهها را دراختیار دارد و هوشمند مصنوعی میتواند کار تجزیه و تحلیل دادهها و ارایه خدمات را در این سازمان تسهیل کند.
همچنین مدیرعامل شرکت مشاور مدیریت و خدمات ماشینی تأمین مجموعه سرویسهای الکترونیک و هوشمند را پایهگذار تحول دیجیتال سازمان تأمیناجتماعی دانست و گفت: حدود ۴۷ میلیون نفر از گروههای مختلف جامعه مخاطب سازمان تأمین اجتماعی هستند.
وی با بیان اینکه خرداد ماه سالجاری بالغ بر یک میلیون و ۲۰۰ هزار لیست حق بیمه کارفرمایان از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شده است، افزود: این حجم بالای ارسال لیست از طریق سامانه مذکور، یک اقدام بیسابقه در حوزه فعالیتهای هوشمند سازمان تأمیناجتماعی محسوب میشود.
وی اجرای سامانه لیست هوشمند حق بیمه را گام اول در مسیر راهاندازی درگاه مشترک پرداخت حق بیمه و مالیات دانست و اضافه کرد: اجرای لیست هوشمند یکی از بزرگترین پروژههای تاریخ فعالیت سازمان تأمیناجتماعی است که با چالشهای فراوان فنی و غیرفنی آغاز و عملیاتی شد و در سومین ماه امسال بالغ بر ۹۹.۵ درصد لیستهای حق بیمه از طریق سامانه لیست هوشمند دریافت شد.
وی گفت : از سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان بهعنوان بزرگترین نهاد بیمهگر کشور که با بیش از ۴۷ میلیون نفر از جمعیت کشور در ارتباط است، در این نمایشگاه علاوه بر ارایه بخشی از دستاوردها و طرحهای حوزه هوشمندسازی و فناوری و اطلاعات، با شعار هوشمندی در مسیر آیندهسازی تلاش دارد تا از طریق ارتباط مستقیم با مراکز دانشگاهی و خصوصی فعال در حوزه فناوری و اطلاعات، نسبت به اشتراک مسائل و ارایه توانمندیهای خود اقدام کند.
مرجع : سازمان تامین اجتماعی