۰

رقابت داغ بر سر جذب استعدادهای برتر هوش مصنوعی در اروپا

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۰۲
رقابت داغ بر سر جذب استعدادهای برتر هوش مصنوعی در اروپا
رقابت داغ بر سر جذب استعدادهای برتر هوش مصنوعی در اروپا

آی‌تی‌من- موفقیت خیره‌کننده‌ چت‌بات GPT-3 شرکت OpenAI، سرمایه‌گذاران را سرشار از انرژی کرده است. آن‌ها با اشتیاق برای کشف موفقیت‌های یک‌شبه‌ بعدی، پول‌های هنگفتی را به استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی آینده‌دار تزریق می‌کنند.

به‌دنبال موج سرمایه‌گذاری‌ها، تعدادی از شرکت‌های خارجی هوش مصنوعی از جمله شرکت کانادایی Cohere و شرکت‌های آمریکایی Anthropic و OpenAI سال گذشته دفاتر خود را در اروپا افتتاح کردند و بر فشار روی شرکت‌های فناوری که در حال حاضر برای جذب و حفظ استعداد در منطقه تلاش می‌کنند، افزودند.

به گزارش رویترز شرکتDeepMind  مستقر در لندن که در سال ۲۰۱۰ تأسیس و در سال ۲۰۱۴ توسط گوگل خریداری شد، با به‌کارگیری هوش مصنوعی در همه‌چیز، از بازی‌های فکری گرفته تا زیست‌شناسی ساختاری، نام خود را مطرح کرد. اکنون این شرکت با انبوهی از رقبای پولدار که به قلمرو آن سرازیر شده‌اند، روبه‌رو است، در حالی که تعداد فزاینده‌ای از کارمندانش، شرکت را برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خود ترک کرده‌اند.

خروج‌های برجسته‌ اخیر شامل مصطفی سلمان، یکی از بنیان‌گذاران این شرکت می‌شود که برای راه‌اندازی Inflection AI مستقر در کالیفرنیا در کنار رید هافمن، میلیاردر لینکدین، دیپ‌ماید را ترک کرد. همچنین آرتور منش، محققی که اکنون مدیرعامل Mistral AI است. هر دو شرکت در مدت کوتاهی که فعالیت داشته‌اند، با ارزش‌گذاری چند میلیارد دلاری مواجه شده‌اند.

بر اساس گفته‌ منبعی آگاه،DeepMind  ظاهراً برای منصرف کردن کارکنان از پیوستن به شرکت‌های دیگر یا راه‌اندازی شرکت خودشان، اوایل امسال به تعدادی از پژوهشگران ارشد، سهام محدود به ارزش میلیون‌ها دلار اعطا کرد.
 
کاهش فاصله
به گفته‌ شرکت جست‌وجوی مدیرعامل  Avery Fairbank، طی سال گذشته در بریتانیا، افزایش تصاعدی در حقوق کارکنان سطح مدیریت در شرکت‌های هوش مصنوعی وجود داشته است.

چارلی فیربانک، مدیرعامل این شرکت گفت: ورود غول‌های خارجی هوش مصنوعی مانند    Anthropic  و  Cohereبه بازار لندن، رقابت برای جذب استعدادهای هوش مصنوعی را بیش‌ازپیش تشدید خواهد کرد.

او گفت: مدیران با حقوق پایه حدود ۳۵۰ هزار پوند، شاهد افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار پوندی حقوق خود بوده‌اند.

شرکتCohere  که چت‌بات‌های اختصاصی و سایر ابزارها را برای مشتریان خود طراحی می‌کند، در سال ۲۰۲۲، فیل بلانزوم، پژوهشگر ارشد DeepMind را به عنوان مدیر ارشد علمی خود استخدام کرد. سباستین رودر نیز در ژانویه از DeepMind به Cohere پیوست.

یکاترینا الماسک، شریک عمومی شرکت سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر OpenOceanگفت: تمام این شرکت‌ها برای جذب استعداد از یک استخر با هم رقابت می‌کنند و با کمبود مهارت‌های هوش مصنوعی، این استخر هر روز بیشتر به یک برکه شباهت پیدا می‌کند تا اقیانوس.

شرکت OpenAI  سال گذشته اولین دفتر بین‌المللی خود را در لندن افتتاح کرد و به سرعت دفتر دوم آن در دوبلین راه‌اندازی شد. دایان یون، معاون بخش منابع انسانی این شرکت، گفت: این فقط اولین قدم‌ها است، زیرا این شرکت قصد دارند به کشورهای دیگر نیز گسترش پیدا کنند.

Cohere نیز سال گذشته دفتر انگلستان خود را افتتاح کرد و آیدان گومز، مدیرعامل این شرکت به رویترز گفت که او اکنون زمان خود را بین تورنتو (زادگاهش) و لندن تقسیم می‌کند، جایی که این شرکت قصد دارد تعداد کارکنان خود را به دو برابر یعنی ۵۰ نفر برساند.

گومز گفت: ما به دنبال استعداد می‌گردیم و استعدادهای زیادی در لندن و سراسر اروپا وجود دارد.

جنگ بر سر استعداد به این معنی است که کارمندان به طور فزاینده‌ای در موقعیت خوبی قرار دارند تا خواسته‌های خود را از کارفرمایان بالقوه‌شان مطالبه کنند.

شرکت هوش مصنوعی ElevenLabs مستقر در لندن به استخدام‌شدگان جدید، گزینه‌های سهام، حقوق‌ و دستمزد سخاوتمندانه و دورکاری کامل را ارائه می‌دهد، اگرچه اکثر مشاغل تبلیغ‌شده تصریح می‌کنند که کارمندان باید در اروپا مستقر باشند.

این شرکت پس از جمع‌آوری ۸۰ میلیون دلار سرمایه از شرکت‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر اعلام کرد که به زودی تعداد کل کارکنان خود را با افزایش دو برابری به 100 نفر خواهد رساند.

استارت‌آپ Bioptimus مستقر در پاریس که آن هم توسط کارکنان سابق DeepMind تأسیس شده است، در ماه فوریه ۳۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد.

توماس کلوزل، یکی از اولین سرمایه‌گذاران این شرکت گفت که استارت‌آپ‌ها به دنبال جذب استعداد از شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل هستند و به آن‌ها نفوذ بیشتری بر جهت‌گیری شرکت ارائه می‌دهند.

او گفت: گوگل یکی از بهترین شرکت‌ها در کاری است که انجام می‌دهد و برخی از بهترین استعدادها را پرورش می‌دهد. در یک استارت‌آپ کوچک‌تر، فرصت منحصربه‌فردی برای وفادار ماندن به کاری که به آن علاقه‌مند هستید و سهمی در موفقیت شرکت دارید، خواهید داشت.
 
کد مطلب : ۲۸۲۸۹۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما