ابطال مجوز شرکتهای متخلف خدمات پس از فروش موبایل
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۳۵
آیتیمن- حمید محلهای، مدیر کل دفتر خدمات فنی و مهندسیوزارت صمت، با اشاره به باطل شدن مجوز برخی شرکتهایخدمات پس از فروش تلفن همراه به علت برخی تخلفها گفت: اینشرکتها تا 2 ماه آینده ساماندهی خواهند شد.
وی ادامه داد: هماکنون در حال راهاندازی سامانهای هستیم که در حقیقت بخش دوم سامانه جامع تجارت است. در این بخش خدماتی که باید از سوی شرکتهای خدمات پس از فروش انجام شود از آنها خواسته خواهد شد. شرکتهایی که شاخصهایپایینی داشته باشد به طبع دیگر مورد تایید ما نخواهد بود.براین اساس تا دو ماه آینده بخش دوم سامانه گرانتی راه اندازیخواهد شد.
• عدم ارزیابی صحیح مهمترین چالش ساماندهی
احسان تشکری مسئول فنی سامانه جامع خدمات پس از فروش در خصوص عدم وجود نظارت بر شرکتهای ارائه کننده خدمات پس از فروش حوزه تلفن همراه گفت: کسی که تخصص اصلی او خدمات پس از فروش موبایل نبوده، آمده و شناسنامه گارانتی را دریافت کرده است. عدم ارزیابی دقیق این شرکتها سبب شده تا تعداد زیادی شرکت در این زمینه وجود داشته باشد که بعضا خدمات مناسبی به مشتریان ارایه نمیکنند.
• سهم 70 درصدی خدمات پس از فروش در شکایات مشتریان
به گفته فعالان صنفی حدود 70 درصد شکایاتی که در اتحادیهدستگاههای مخابراتی مطرح میشود مربوط به خدمات پس از فروش تلفنهای همراه است. در این مساله شکایات متعددیوجود دارد و این شرکتهای ارائه کننده خدمات پس از فروش بعضا به مسوولیتهای خود به درستی عمل نمیکنند.
در مواردی به خصوص در مورد تلفنها همراه آیفون مشاهده میشود که تلفنهای همراه ریپک، رفرش یا تعمیر شده به عنوان تلفن همراه نو به مشتری فروخته میشوند و شرکتهای ارائه کننده خدمات نیز مسوولیتی را برعهده نمیگیرند.
بر این اساس تلاش میشود که شرکتها ملزم به ارایه سرویس و خدمات پس از فروش شوند تا کاربران با خیال راحت خرید کنند و بتوانند از گارانتی و سرویسهای مشمول بهره ببرند.
مرجع : تسنیم