۰
رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی:

ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو در سکوهای اینترنتی اعتماد و شفافیت را به همراه آورده است

قایم مقام وزارت صمت از مدیران سه پلتفرم دیوار، شیپور و باما قدردانی کرد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۶
ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو در سکوهای اینترنتی اعتماد و شفافیت را به همراه آورده است
ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو در سکوهای اینترنتی اعتماد و شفافیت را به همراه آورده است

آی‌تی‌من- علی رهبری در این نشست با معرفی سابقه‌ای از ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو، گفت: روزانه بیش از ۶۰ هزار آگهی در سکوهای آگهی الکترونیکی خودرو منتشر می‌‌شود که یکی از دلایل و شبهات مطرح شده برای افزایش بی‌ رویه قیمت خودرو در سال ۹۸ وجود آگهی‌های غیر واقعی با قیمت بالا بوده است.

وی با بیان اینکه آسیب‌شناسی لازم در این حوزه انجام شد، تصریح کرد: این روند آسیب شناسی منجر به ارایه سامانه اِمتا در مرداد ۱۳۹۸ به عنوان زیرساخت احراز هویت و صلاحیت کسب و کاری در لایحه حاکمیت به سکوهای آگهی الکترونیکی شد.

رئیس مرکز تتا با بیان اینکه در این حوزه سکو‌ها نیز اقداماتی برای اطمینان بخشی هر چه بیشتر انجام دادند که رصد قیمت‌کف بازار و عدم نمایش قیمت‌های نامتعارف از جمله آنها بوده است، ادامه داد: مجموعه این روند به سمتی رفت که حاکمیت رویکرد هوشمندانه اتخاذ کرد و به سمت سیاست‌گذاری نرم پیش رفت.

رهبری در ادامه تصریح کرد: در این راستا، احرازها در سکوها به جای اینکه اجباری باشد در قالب سرویس ارزش افزوده و (در صورت تمایل آگهی کننده) استفاده و ارایه می‌شود و وب‌سرویس‌هایی که قبلا صرفا در اختیار حاکمیت بود به سکوها ارائه گردید.

وی همچنین گفت: در این راستا امکان احراز هویت کاربر، امکان احراز صلاحیت کسب و کاری آگهی‌کننده، امکان احراز وجود خودرو آگهی‌شده از ابزارهای ساماندهی سکوهای درج آگهی بوده است.

ارایه نشان مجزا (Badge) برای هر یک از احرازها در سکوهای آگهی
رئیس مرکز تتا اضافه کرد: هر یک از این احرازها، نشان مجزا (Badge) دارند و مجموع تعداد آگهی‌های منتشر شده آگهی‌کننده نیز نمایش داده می‌شود و روش نظارت و کنترل قیمت آگهی‌ها نیز با جزئیات دقیق به سازمان حمایت اعلام شده است.

رهبری در ادامه با بیان اینکه افزایش اطمینان مصرف‌کننده باعث ارتقاء مراجعه به کسب و کارها می‌شود، گفت: یکی از زیرساخت‌های توسعه، اعتماد به کسب و کارها و خدمات ارائه شده آنهاست.

وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که وب‌سرویس‌های بیشتری را از حاکمیت به سکو‎های آگهی الکترونیکی ارائه دهیم تا مصرف کننده نهایی به اطمینان و شفافیت بیشتر برسد، ادامه داد: در گام‌های بعدی وب‌سرویس‌های بیشتری از جمله وب‌سرویس استعلام سوابق خسارت خودرو از طریق بیمه مرکزی به سکوهای دیوار، شیپور، باما و سایر آنها ارائه خواهد گردید.

رئیس مرکز تتا با تأکید بر اینکه رسانه‌ها نیز فرهنگ سازی‌های لازم و اطلاع رسانی‌ها را برای مخاطبین، مردم و خریداران انجام دهند، گفت: سرویس‌های ارائه خدمات پس از فروش خودروسازها نیز می‌تواند در اختیار سکوها قرار گیرد.

رهبری در پایان گفت: با ساماندهی انجام گرفته، شائبه ای که آگهی‌های صوری سبب افزایش قیمت خودرو می‌شود برچیده خواهد شد و این گام آغازین برای اطمینان بخشی به بازار است.

 دستاوردهای ساماندهی آگهی‌های خودرو اطلاع رسانی شود
قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی نیز در این نشست بر ضرورت اطلاع رسانی دستاوردهای ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو توسط رسانه‌ها به عنوان یک ضرورت اجتماعی تأکید کرد.

محمدصادق مفتح گفت: فضای سایبری امکانی حائز اهمیت است و توسعه زیرساخت‌‌های آن ارتقای روابط تجاری از سنتی به مدرن را فراهم می سازد.
وی با بیان اینکه تقویت ابزارهای زیرساختی فضای سایبری امکان انتخاب بیشتری توسط خریدار و به تبع آن ارتقاء خدمات تجاری را به دنبال دارد، گفت: در این راستا توسعه زیرساخت‌‌های الکترونیکی نکته ای مهم برای ارتقاء فعالیت‌‌های تجاری می باشد که ساماندهی انجام شده در کسب و کارهای نوین در همین راستا است.

قائم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی با تاکید بر اینکه احراز صلاحیت و سلامت کسب و کارهای مجازی ضرورت امروز برای اطمینان بخشی به خریدار است، تصریح کرد: یکسری کالاهای استاندارد وجود دارند، ایجاد سکوها برای عرضه این گونه کالاها بسیار موثر و ابزاری قوی برای ایجاد تعادل قیمتی است و یکی از برنامه‌های ما تمرکز روی این گونه سکوها به عنوان ابزاری برای خرید آسان مردم است.

مفتح همچنین با بیان اینکه اما کالاهایی مانند خودرو که امروز موضوع ساماندهی آگهی‌های الکترونیکی آن مطرح است، پیچیدگی‌هایی دارند، ادامه داد: برای حذف حضور فیزیکی خریدار باید احراز صلاحیت‌ها و هویت‌‌ها به صورت جدی دنبال شود تا امکان هیچگونه سوءاستفاده وجود نداشته باشد.

وی با تشکر از پلتفرم‌های دیوار، با ما و شیپور برای اجرای مجدانه دستورالعمل ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو بیان کرد: رسانه‌ها نیز این موضوع را به عنوان یک ضرورت اجتماعی و مطالبه عمومی اطلاع‌ رسانی کنند تا هم دست سودجویان کوتاه شود و هم مردم برای خریدهای خود اطمینان‌های لازم را داشته باشند.

  تقدیر از سه پلتفرم آگهی الکترونیکی 
در این نشست از مدیران سکوهای دیوار، شیپور و باما به سبب تلاش برای اجرای دستورالعمل ساماندهی آگهی‌‌های الکترونیکی خودرو در پلتفرم‌‌های خود، تقدیر و تشکر شد.

این نشست با حضور نمایندگانی از شورای اجرایی فناوری اطلاعات، بیمه مرکزی، سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران و نمایندگان پلتفرم‌‌های آگهی الکترونیکی دیوار، شیپور و باما برگزار شد.
 
مرجع : مرکز تتا
کد مطلب : ۲۷۸۲۲۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما