سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد
فروش آنلاین ایرانسل، مقصر ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم به مردم است
تاریخ انتشار
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۰۰
آیتیمن- براساس اعلام سازمان تنظیم مقررات، مجید حقی افزود: فرآیند فروش آنلاین سیمکارت در این شرکت، زمینه سوءاستفاده متخلفان برای ارسال پیامکهای تبلیغاتی مزاحم به مردم را فراهم کرده است.
وی درباره برخورد رگولاتوری با این موضوع گفت: با توجه به اهمیت موضوع در این زمینه به اپراتور ایرانسل اخطار لازم داده شده است و ضمن برخورد قانونی، به منظور جلوگیری از ادامه این تخلف و سوءاستفاده از حقوق مردم، در حال حاضر براساس اعلام رگولاتوری این شرکت موظف است تا ۲۴ ساعت آینده زمینههای سوءاستفاده و تخلف در این حوزه را از بین ببرد.
حقی تاکید کرد: نظارت بر نحوه واگذاری سیمکارت در راستای حفاظت از حقوق کاربران و جلوگیری از تضییع حقوق آنان در دستور کار سازمان قرار داشته و به منظور شفافسازی، اطلاعرسانی لازم در این زمینه بطور مستمر ادامه دارد تا مردم براساس قضاوت عمومی و متناسب با تعهد اپراتورها به حفظ حقوق مشترکانشان، برای انتخاب اپراتور و سرویس خود اقدام کنند.
معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری از تمامی مشترکان تلفن همراه درخواست کرد درصورت دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم، شماره سیمکارت ارسالکننده پیامک را به سرشماره ۱۹۵ ارسال کنند تا این شمارهها در شبکه مسدود شوند.