«آمیرزا» پدیده سال و پرمخاطبترین بازی تاریخ کشور شد
تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۸
آیتیمن- معاونت پژوهش بنیاد ملی بازیهای رایانهای (دایرک) گزارش «آمیرزا: دروازه لغوی» را به عنوان سومین گزارش پدیده سال منتشر کرد. در سالهای گذشته گزارشهای مشابهی درباره بازیهای «کوییز آو کینگز» و «Clash of Clans» منتشر شده بود و امسال بازی آمیرزا به عنوان پدیده سال معرفی شد.
بازی آمیرزا که توسط تیم «نردبان اندیشه فردا» ساخته شده است، به این دلیل پدیده سال لقب گرفته که علاوه بر پرمخاطب بودن در سال جاری، پرمخاطبترین بازی ویدیویی ایرانی در تاریخ است.
بازی آمیرزا از ابتدای خرداد ماه 97 تا دی ماه همین سال، 11 میلیون و 935 هزار و 324 کاربر ثبت شده داشته است که رقم شگفتانگیزی به حساب میآید و در مقایسه با بازیهای دیگر و حتی در نگاه بینالمللی رقم قابلتوجهی است. مخاطبان ماهانه این بازی نیز به طور متوسط ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و روزانه 889 هزار نفر بودهاند.
تاکنون بیش از 22 میلیارد و 884 میلیون دقیقه صرف این بازی شده است و در مجموع 3 میلیارد و 705 هزار دست (Session) آمیرزا بازی شده است.
به طور متوسط هم هر کاربر فعال ماهیانه، 717 دقیقه در هر ماه برای بازی زمان میگذارد.
مرجع : بنیاد ملی بازی های رایانه ای