سیم کارت های بی هویت عامل اصلی مزاحمت برای اورژانس
تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۴:۰۳
وی افزود: در مواردی والدین اقدام به آموزش شماره تلفن های ضروری به کودکان می کنند که وقتی فرزند آنها تنها می شود اقدام به گرفتن شماره اورژانس یا آتش نشانی می کند و در بسیاری از مواقع کودک، توضیحات نامفهومی را ارائه می دهد که این موضوع باعث نگرانی نیروهای اورژانس و آتش نشانی و اعزام آنها به محل می شود.
معتمدی تصریح کرد: معمولا ۱۵ تا ۲۰ خط سازمان اورژانس اقدام به پاسخگویی به هموطنان می کنند اما در مواقعی ۵ الی ۱۰ خط تلفن به دلیل مزاحمت های بی مورد اشغال می شود و ممکن است افراد مدت طولانی را پشت خط منتظر بمانند.
معاون عملیات اورژانس تهران ادامه داد: بسیاری از این مزاحمت ها با انگیزه شوخی و خنده اتفاق می افتد و فرد اقدام به ارائه شرح حال بیمار کرده و از آنجا که پرستار پاسخگو انگیزه فرد را نمی داند در مواقعی تا ۱۰ دقیقه تلاش می کند توضیحات لازم را به فرد مزاحم ارائه کند.
وی افزود: در مواقعی مزاحم ها آدرس هایی را ارائه می دهند که منجر به اعزام آمبولانس به محل می شود اما در زمان رسیدن، پلاک و آدرس مورد نظر یافت نمی شود.
معتمدی توضیح داد: متاسفانه برخی از افراد به طور همزمان با ۳ ارگان آتش نشانی، اورژانس و پلیس ۱۱۰ تماس می گیرند و در زمان مراجعه به آدرس مورد نظر، خانواده اعلام می کند که ما متقاضی دریافت خدمات نبوده ایم.
وی گفت: ۵ درصد تماس ها معمولا منجر به اعزام نیروهای اورژانس می شود و در یکی از موارد شاهد بودیم که در طول یک روز فردی ۷۰ بار برای سازمان اورژانس مزاحمت ایجاد کرد که با پیگیری های صورت گرفته به مراجع قضایی اعزام شد. عموم مزاحمت ها از طریق سیم کارت های نامعتبر صورت می گیرد که قادر به شناسایی فرد نیستیم.
موضوع مزاحمت های اورژانسی تنها مربوط به شهر تهران نیست و متأسفانه در سایر شهرها نیز شاهد ایجاد مزاحمت برای نیروهای اورژانس هستیم که این اتفاق در سایر شهرها نیز مشکلاتی را برای پرسنل درمانی به وجود آورده است به طوری که نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این خصوص گفت: 130 هزار و 262 تماس تلفنی در سه ماهه نخست سال جاری با اورژانس 115 استان ثبت شده است که از این میزان تماس ثبت شده 44 هزار و 238 مورد از این تماس ها مزاحم تلفنی بوده است.
معتمدی تصریح کرد: معمولا ۱۵ تا ۲۰ خط سازمان اورژانس اقدام به پاسخگویی به هموطنان می کنند اما در مواقعی ۵ الی ۱۰ خط تلفن به دلیل مزاحمت های بی مورد اشغال می شود و ممکن است افراد مدت طولانی را پشت خط منتظر بمانند.
معاون عملیات اورژانس تهران ادامه داد: بسیاری از این مزاحمت ها با انگیزه شوخی و خنده اتفاق می افتد و فرد اقدام به ارائه شرح حال بیمار کرده و از آنجا که پرستار پاسخگو انگیزه فرد را نمی داند در مواقعی تا ۱۰ دقیقه تلاش می کند توضیحات لازم را به فرد مزاحم ارائه کند.
وی افزود: در مواقعی مزاحم ها آدرس هایی را ارائه می دهند که منجر به اعزام آمبولانس به محل می شود اما در زمان رسیدن، پلاک و آدرس مورد نظر یافت نمی شود.
معتمدی توضیح داد: متاسفانه برخی از افراد به طور همزمان با ۳ ارگان آتش نشانی، اورژانس و پلیس ۱۱۰ تماس می گیرند و در زمان مراجعه به آدرس مورد نظر، خانواده اعلام می کند که ما متقاضی دریافت خدمات نبوده ایم.
وی گفت: ۵ درصد تماس ها معمولا منجر به اعزام نیروهای اورژانس می شود و در یکی از موارد شاهد بودیم که در طول یک روز فردی ۷۰ بار برای سازمان اورژانس مزاحمت ایجاد کرد که با پیگیری های صورت گرفته به مراجع قضایی اعزام شد. عموم مزاحمت ها از طریق سیم کارت های نامعتبر صورت می گیرد که قادر به شناسایی فرد نیستیم.
موضوع مزاحمت های اورژانسی تنها مربوط به شهر تهران نیست و متأسفانه در سایر شهرها نیز شاهد ایجاد مزاحمت برای نیروهای اورژانس هستیم که این اتفاق در سایر شهرها نیز مشکلاتی را برای پرسنل درمانی به وجود آورده است به طوری که نوروزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان نیز در این خصوص گفت: 130 هزار و 262 تماس تلفنی در سه ماهه نخست سال جاری با اورژانس 115 استان ثبت شده است که از این میزان تماس ثبت شده 44 هزار و 238 مورد از این تماس ها مزاحم تلفنی بوده است.
مرجع : فارس