۰

تصمیم سخت شاتل

احمدرضا نخجوانی / مولف
تاریخ انتشار
جمعه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۳۸
تصمیم سخت شاتل

در همین حال، تحمیل قیمت به اپراتورها، نادیده انگاشتن بازار رقابت و تصمیمات نا به جا در تحمیل شیوه‌ سرویس‌دهی به مشتریان، کاهش اختیار کاربران در انتخاب سرویس، تنظیم نامناسب بازار با وجود اپراتورهای همراه و چندین و چند دلیل دیگر، موجب شده که شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ خدمات ارتباطات ثابت، در تنگنای مالی جدی قرار گیرند، حتا اگر آن شرکت، بزرگترین شرکت این بازار و به عبارتی شاتل باشد.

در یک نگاه، اوضاع نابسامان ارتباطات ثابت کشور به گونه‌ای‌ست که کاربران همچنان مجبور به استفاده از فناوری تاریخ گذشته‌ ADSL در بهترین حالت و به ندرت با سرعتی به اندازه‌ 16 تا 20 مگابیت برثانیه هستند، در حالی‌که فناوری‌های جدید (همچون VDSL) می‌تواند دست کم سرعت‌هایی چندین برابر این اعداد را تضمین کند. نتیجه‌ نقصان‌های مدیریت و عدم هماهنگی بین ارکان‌ اساسی کشور همچون رگولاتوری، شهرداری‌ها، شرکت مخابرات ایران و ... این است که «شاتل» از چند سال قبل صدها میلیارد تومان تجهیزات فناوری‌های جدید را خریداری کرده و آماده‌ سرویس‌دهی‌ست اما مردم کشور به خاطر نابه‌سامانی‌های یادشده از آن محروم مانده‌اند.

با همه‌ این اوصاف، ثبات درآمدها و افزایش نجومی ‌هزینه‌ها و بازار آشفته‌ ارز، همه و همه شاتل را به نقطه‌ای رسانده که برای مهار هزینه‌ها به گونه‌ای که مشتریان آسیبی نبینند، مراکز تماس خود را در چند استان کشور تجمیع کند و نتیجه‌ این اقدام، چنین است که احتمالا" تعدادی از همکاران مراکز تماس در دفاتر نمایندگی شاتل شغل خود را از دست خواهند داد.

برای این موضوع، ماه‌هاست که دست به گریبانیم اما برای ماندگاری، چاره‌ای جز این نیافتیم. در همین حال، اگر این عزیزان امکان حضور در شهرهایی چون کرج، شیراز، مشهد، اصفهان یا قم را داشته باشند، با آغوش باز پذیرای آنان خواهیم بود.

در همین حال، نگاه ما در مدیریت شاتل، هیچ‌گاه سوداگرانه و منفعت طلبانه نبوده است، چنانچه اگر چنین بود، سوار شدن بر موج تورم با خرید دارایی‌هایی چون طلا و دلار یا مِلک، سودی چندین برابر برای سهام‌داران مجموعه در پی داشت. در حالی که ما دلخوش هستیم به جز سرویس کیفی که به سراسر ایران ارایه می‌دهیم، چند هزار خانواده نیز مستقیم در شاتل امرار معاش می‌کنند.

آن چیزی که در این سال‌ها مایه‌ شادی و نشاط ما بوده نیز، کسب بالاترین سطح رضایت کاربران، انتخاب شدن به عنوان بهترین محل کار، کسب بیش‎‌ترین تعداد کاربر در ایران، مدیریت سازمان مبتنی بر آموزه‌های علمی‌ و دانشگاهی و مسایلی از این دست بوده است، چنانچه بارها ارزیابان یا بازدیدکنندگان از شاتل، صراحتا گفته‌اند که ما در شاتل Business نمی‌کنیم، بلکه کار دانشگاهی انجام می‌دهیم.

احمدرضا نخجوانی مدیرعامل شرکت شاتل است
 
مولف : احمدرضا نخجوانی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۱۹۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما