۰
وزیر ارتباطات در آیین بهره برداری از پروژه‌های مخابراتی:

مخابرات نیازمند تحول جدی در تعامل مردم است

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴
مخابرات نیازمند تحول جدی در تعامل مردم است
مخابرات نیازمند تحول جدی در تعامل مردم است

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در آیین بهره‌برداری از طرح‌های کلان مخابراتی که همزمان با ایام دهه فجر انجام شد، وضعیت ارتباطات ثابت در کشور را مطلوب ندانست و گفت: متاسفانه زیرساخت‌ها در این حوزه طی سال‌های گذشته متناسب با نیاز، توسعه نیافته است در حالی که اغلب کشورهای پیشرفته در یک دهه گذشته به سمت رفع نیاز مردم در حوزه اینترنت ثابت و فیبرنوری رفته‌اند و ۷۰ درصد نیاز مردم خود را از این طریق رفع کرده‌اند درحالیکه در ایران ۷۰ درصد بار بر روی اینترنت همراه است و همین باعث افت کیفیت خدمات در این حوزه شده که این عقب ماندگی شایسته مردم نیست.

وی با اشاره به اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها، افزود: مهم است که در تمام کشور این پروژه اجرایی شود و تا پایان دولت این امکان برای همه مردم در همه شهرهای کشور فراهم شود و ان شاءالله مطابق برنامه هفتم تا پایان این برنامه، بیست میلیون ساختمان در کشور از طریق فیبرنوری به شبکه متصل شوند و مردم از مزایای اینترنتهای  پرسرعت چند صد مگابیتی برخوردار شوند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: یک تقسیم کار ملی در حوزه فیبر نوری انجام شده و همه اپراتورها را به کمک آوردیم تا یک کار 10 ساله را در 2 تا 3 سال به سرانجام برسانیم.

زارع پور با اشاره به اینکه وضعیت شرکت مخابرات در ابتدای دولت سیزدهم بحرانی بود، خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف دولت به شکل‌های مختلف با حمایت مالی و غیر مالی از شرکت مخابرات تلاش کرد که مشکلات آن را برطرف کند و در واقع دولت برای شرکت مخابرات از آبروی خود نیز با افزایش تعرفه‌ای که اتفاق افتاد مایه گذاشته است و انتظار این است که مخابرات نیز با کار جهادی و شبانه روزی و ارتقای کیفیت اینترنت ثابت، پاسخ اعتماد دولت را بدهد.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه امیدوارم ارتقای کیفیت اینترنت نیز مطابق تعهد داده شده توسط اپراتورها با نظارت سازمان تنظیم مقررات به درستی انجام شود، خاطرنشان کرد: مخابرات نیازمند یک تحول جدی در تعامل با مردم است و باید به نیازها و خواسته‌های مردم توجه بیشتری کند.

بنابه این گزارش، کلان پروژه‌های مخابراتی که در این مراسم به صورت نمادین و از راه دور توسط وزیر ارتباطات و فناوری به بهره برداری رسید، شامل ایجاد شبکه FTTH شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی، ایجاد شبکه FTTC شهرستان نورآباد استان لرستان، پروژه تجمیع استان خوزستان و افزایش ظرفیت به بیش از چهار ترابایت و بهره برداری از بخش فعال شبکه FTTH با استفاده از تجهیزات و تولیدات بومی‌با هدف توسعه شبکه فیبر نوری شرکت مخابرات ایران بود.
 
قابلیت ارایه سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه با فیبرنوری
وزیر ارتباطات همچنین روز چهارشنبه با اشاره به عبور میزان پوشش فیبرنوری از 6 میلیون خانوار در کشور، گفت که این قابلیت با اینترنت فیبرنوری وجود دارد تا سرعت 1000 مگابیت برثانیه به کاربران ارایه شود.

زارع پور در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت با اشاره به انجام عملیات اجرایی پروژه فیبرنوری در بیش از 200 شهر کشور، افزود: با ایجاد دسترسی فیبرنوری برای منازل و کسب و کارها، سرعت دسترسی ها بشدت افزایش پیدا می کند و این قابلیت وجود دارد تا کاربران به سرعت تا 1000 مگابیت بر ثانیه دست پیدا کنند.

زارع پور با بیان اینکه کاربران در مناطق تحت پوشش قرار گرفته می‌توانند درخواست خود را برای دریافت خدمات ارایه کنند، تصریح کرد: اپراتور نیز موظف است حداکثر ظرف مدت یک ماه دسترسی به اینترنت فیبرنوری را برای متقاضیان فراهم کند.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۶۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين