۰

پاسخ رگولاتوری به نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۵
پاسخ رگولاتوری به نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس
پاسخ رگولاتوری به نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس

آی‌تی‌من- دولت در راستای اجرای الزامات اسناد بالادستی همچون الزام مصوبه شورای عالی مجازی برای دسترسی ۸۰ درصدی خانوارها و ۱۰۰ درصدی کسب و کارها به سرعت متوسط بالای ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه تا سال ۱۴۰۴ این طرح را کلید زد تا نیازهای اساسی اقشار مختلف مردم به شبکه را تامین کند.

طرح فیبرنوری منازل و کسب و کارها در حال حاضر با مشارکت ۱۱ اپراتور در حال پیگیری است. براساس آخرین آمار تا نیمه دی ماه جاری بیش از ۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر حفاری در کشور انجام شده است و ۵ میلیون و ۲۰۲ هزار و ۲۶۸ خانوار تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند.

فیبرنوری مهمترین پروژه تاریخ ارتباطات کشور محسوب می‌شود و لازمه تحقق آرمان ایران قوی دیجیتال است. پایداری، سرعت و شاخص‌های بسیار مناسب شبکه در این فناوری سبب خواهد شد که نیاز اقشار مختلف کشور به خدمات کشور مرتفع شود.

توسعه شبکه فیبرنوری حتی ضرورتی برای افزایش کیفیت شبکه سیار هم خواهد بود؛ چرا که در وهله اول اتصال دکل‌های اپراتور به وسیله فیبرنوری به شبکه مادر ارتباطی کشور سبب افزایش پایداری و کیفیت شبکه موبایل خواهد شد همچنین در مرحله بعد تغییر رفتار ترافیکی مردم با استفاده از بسته‌های سیاستی مناسب و استفاده بیشتر آن‌ها از شبکه ثابت مانع از اشباع ظرفیت شبکه همواره کشور می‌شود.

لازم به ذکر است که کاربران اغلب کشورهای دنیا بیش از ۷۰ درصد از نیازهای خود به خدمات شبکه را به وسیله استفاده از خدمات ارتباطی ثابت مرتفع می‌کنند؛ چرا که ویژگی‌هایی مانند، سرعت، کیفیت و پایداری بیشتر دارد همچنین نسبت به سرویس‌های سیار مقرون به صرفه‌تر نیز است.

مجموع این موارد سبب شده است که دولت سیزدهم تصمیم به جبران عقب ماندگی بیش از ده ساله صنعت ارتباطات ثابت کشور به رغم تمام پیچیدگی‌ها و دشواری‌های آن بگیرد، وعده‌ای که به فضل خدا تا پیش از پایان دولت سیزدهم محقق خواهد شد و کشور به پوشش ۲۰ میلیون اشتراک فیبرنوری منازل و کسب و کارها خواهد رسید.»
 
کد مطلب : ۲۸۲۶۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما