۰
رئیس رگولاتوری در دیدار با مدیران SERVCOها:

توسعه نیافتگی ارتباطات ثابت به ارتباطات سیار هم آسیب زده است

تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
توسعه نیافتگی ارتباطات ثابت به ارتباطات سیار هم آسیب زده است
توسعه نیافتگی ارتباطات ثابت به ارتباطات سیار هم آسیب زده است

آی‌تی‌من- اعضای انجمن صنفی کارفرمایی شرکت‌های SERVCO در نشست با رئیس رگولاتوری، عدم تدوین دقیق نحوه اجرا و تعرفه خدمات عمده‌فروشی در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، قیمت بالا و شرایط پرداخت سخت در خدمات نوین(LTE)، اختصاص نیافتن شبکه‌ها و سرویس‌های ایجاد شده از سوی اپراتورهای میزبان، ایجاد محدودیت برای شرکت‌های SERVCO در حق داشتنCore ، Accounting  و … و عدم الزام شرکت مخابرات ایران به عقد قرارداد با شرکت‌های SERVCO را از دلایلی عنوان کردند که اپراتورهای SERVCO نتوانستند بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در بازار ICT به شکل مطلوب فعالیت کنند.

در این نشست، آزاد سازی تعرفه‌های فروش شرکت‌های SERVCO به دلیل نداشتن انحصار و سهم بازار عمده، اصلاح مصوبات مغایر با اصول رقابتی و اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی‌ایران، تدوین دقیق و منطقی الزامات امنیتی در خدمات عمده فروشی، تعیین تکلیف قراردادهای عمده فروشی و نحوه واگذاری امکانات در هنگام صدور پروانه‌ها و اختصاص منابع ملی و… از مواردی بود که اعضای انجمن کارفرمایی شرکت‌های خدمات ارتباطی (سروکو) در قالب راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات‌شان عنوان کردند.

صادق عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این نشست با اشاره به اهمیت توسعه ارتباطات ثابت مبتنی بر فیبر نوری در کشور به عنوان اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در شرایط حاضر گفت: توسعه نیافتن ارتباطات ثابت در سال‌های اخیر به دلیل عدم افزایش تعرفه و فراهم نبودن امکان سرمایه‌گذاری، تأثیر منفی در ارائه خدمات در بخش ارتباطات سیار نیز داشته است.
وی افزود: در حال حاضر مصرف کاربران بر بستر تلفن همراه، دو برابر حوزه ارتباطات ثابت در کشور است در حالی که این روند در سایر کشورها معکوس است و نیازهای روز افزون کاربران بر بستر ارتباطات ثابت رفع می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه موانع و مشکلات طرح شده از سوی اپراتورهای ثابت از دغدغه‌های رگولاتوری نیز هست، تصریح کرد: موضوع اصلاح تعرفه مهم است و در حال حاضر به دلیل پایین بودن تعرفه در بخش موبایل، هم امکان سرمایه گذاری در سالهای اخیر وجود نداشته و هم فرهنگ مصرف عمومی‌به سمت استفاده بیشتر از موبایل سوق پیدا کرده است.عباسی شاهکوه با تاکید بر استفاده از پتانسیل فکری و مشورتی بخش خصوصی افزود: با توجه به سرعت تغییرات تکنولوژی و افزایش روزافزون کاربرد ارتباطات و فناوری اطلاعات در زندگی روزمره، باید روی مقررات این حوزه متناسب با شرایط زمانی بازنگری صورت گیرد و ما اعتقاد داریم این فرآیند باید بر اساس بازخوردهای دریافتی از فعالان بخش ICT و در مشارکت و همفکری با بخش خصوصی انجام شود.
 
مرجع : رگولاتوری
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۷۸۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين