۰
وزیر ارتباطات اعلام کرد:

تکمیل فیبر نوری ارومیه تا پایان دی ماه

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۰
تکمیل فیبر نوری ارومیه تا پایان دی ماه
تکمیل فیبر نوری ارومیه تا پایان دی ماه

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز قبل در ادامه سلسله جلسات هفتگی با استانداران به‌منظور بررسیوضعیت شبکه ارتباطی استان و میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری منازلو کسب‌وکارها میزبان محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربیبود.

در ابتدای این جلسه در حضور وزیر ارتباطات و استاندار آذربایجانغربی گزارشی از وضعیت ارتباطی استان و پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای استان توسط مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ارایه شد.

جلیل نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با بیان اینکه در دو سال گذشته حدود یک و نیم همت برای توسعه شبکه ارتباطی استان هزینه شده است، گفت: صد درصد ۴۸ شهر استان و از میان ۲۱۹۶روستای بالای بیست خانوار نیز ۱۸۶۵ روستا یعنی ۸۶ درصد روستاهای استان به شبکه پهن باند سیار متصل شده‌اند.

وی افزود: استان آذربایجان غربی عمدتاً به دلیل موقعیت جغرافیایی و کوهستانی که دارد نسبت به سایر استان‌ها در حوزه ارتباطیعقب‌ماندگی‌هایی داشت که با تکیه‌بر رویکرد عدالت ارتباطی وزارت ارتباطات، این استان در دو سال گذشته در اولویت توسعه شبکه ارتباطیقرار گرفت.

جلیل نژاد ادامه داد: در همین راستا در دو سال گذشته و تا به امروز ۳۱۲روستای بالای بیست خانوار استان به شبکه ارتباطی پرسرعت متصل شده‌اند و با اقدامات خوبی که انجام‌گرفته است انتظار می‌رود در ماه‌هایآینده این روند شتاب دوچندانی بگیرد و به‌طوری‌که تا پایان سال شاهد اتصال تمام روستاهای بالای بیست خانوار استان به شبکه ارتباطیخواهیم بود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این جلسه با اشاره اهمیت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تأکید کرد: پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها زیرساخت توسعه کشور و استان آذربایجان غربی خواهد بود و اینترنت پرسرعتی که بر بستر فیبر نوری ارایه خواهد شد، می‌تواندچهره ارتباطات کشور و استان‌های کشور را متحول کند.

وی افزود: این پروژه نیاز امروز و آینده کشور است و باید بر اساس برنامه‌ریزی‌ها به اهداف تعیین‌شده یعنی ۲۰ میلیون «پوشش» تا پایان دولت سیزدهم و بر اساس تکلیف برنامه هفتم توسعه ۲۰ میلیون«اتصال» دست پیدا کرد، بنابراین دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای تأخیردر مسیر این پروژه پذیرفتنی نیست به‌ویژه آنکه اکنون بر اساس قوانین لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه این پروژه به یک تکلیفقانونی تبدیل‌شده است.

زارع پور با بیان گزارش اپراتور دوم فعال در این استان گفت: این پروژه در حال حاضر در ۴ شهر آغازشده است و تفاهم‌نامه آغاز پروژه نیز با شهرداران ۴۰ شهر به امضا رسیده است و به‌زودی این پروژه در خوی و سلماس به اتمام می‌رسد.
وی همچنین با انتقاد از روند کند پیشرفت پروژه در ارومیه به‌عنوان مرکز استان گفت: به‌جای برپا کردن چندین کارگاه در شهرهای مختلف استان و حفاری‌های پراکنده، ضروری است تمام ظرفیت‌های کارگاهی اپراتور تعیین‌شده این پروژه در استان، در شهر ارومیه متمرکز شود تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن و قبل از شروع بارندگی‌ها، حفاری و فیبر گذاریبه پایان برسد و تا پایان سال شاهد پوشش کامل شهر ارومیه باشیم.

وزیر ارتباطات با بیان گزارش پوشش جاده‌ای استان نیز گفت: ضروریاست که مشکلات پوشش جاده‌ای و بین‌شهری استان حل شود که نیازمندتأمین برق و جاده دسترسی در نقاط موردنظر است که امیدواریم با دستورات استاندار محترم و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شاهد ایجادپوشش جاده‌ای مناسب در استان باشیم.

زارع پور در پایان از همراهی استاندار و مدیران استانی در توسعه و تکمیل پروژه‌های ارتباطی به‌ویژه پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تقدیر و تشکر کرد.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی نیز با تقدیر از برگزار این جلسه تأکید کرد: برگزاری جلساتی ازاین‌دست باعث هم‌افزایی بیشتر بین استانداری و وزارتخانه و تسریع در روند پروژه‌هایارتباطی خواهد شد.

وی افزود: در دو سال گذشته با هدایت و رهبری خوبی که در رأس وزارت ارتباطات شاهد بودیم، اتفاقات خوبی در حوزه ارتباطی به‌ویژه در استان آذربایجان غربی افتاده که باعث شده است بخشی از عقب‌ماندگی‌هایگذشته جبران شود که نمونه آن اتصال ۳۱۲ روستای بالای بیست خانوار استان به اینترنت پرسرعت و پایدار در این دو سال بوده است که باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شده است.

وی با تصریح بر اینکه هر مشکلی در سطح استان برای پیشبرد اهداف وزارت ارتباطات وجود داشته باشد به‌سرعت برطرف خواهد شد، خواستار سرعت بخشی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌ وکارها شد.
کد مطلب : ۲۸۲۳۲۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين