۰
پلیس:

یکپارچه‌سازی سامانه‌ها مانع جرایم سایبری می‌شود

تاریخ انتشار
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۴
یکپارچه‌سازی سامانه‌ها مانع جرایم سایبری می‌شود
یکپارچه‌سازی سامانه‌ها مانع جرایم سایبری می‌شود

آی‌تی‌من- سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت وگو در مورد ناهنجاری‌ها و آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و راهکارهای مقابله با آن گفت: ضریب نفوذ اینترنت در ایران تقریبا ۸۰ درصد است و مردم نیز علاقه زیادی به وبگردی دارند. هزینه‌هایی که لازم است یک مجرم برای ارتکاب جرم در فضای مجازی در مقایسه فضای فیزیکی بسیار کمتر و راحت‌تر است. چرا که در جرایم فیزیکی بافت زمان و مکان نیاز است اما در جرایم مجازی تنها بافت زمان وجود دارد.

معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا با بیان هوش بالای مجرمان سایبری گفت: تنها در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲، پلیس فتا هزار ساعت برنامه رادیویی و تلویزیونی برنامه آموزشی در خصوص افزایش آگاهی و سواد رسانه‌ای در مورد تهدیدات فضای مجازی برگزار کرده است.

سرهنگ پاشایی افزود: در فضای مجازی تهدیدی وجود ندارد اما تهدید از آنجایی شروع می‌شود که خود فرد موجب سوءاستفاده و اخاذی مجرمان می‌شود. در این خصوص قانون جرایم سایبری وجود دارد و نقش‌های پلیس نیز مشخص است. البته بیش از ۲۰ دستگاه، سازمان و وزارتخانه در حوزه افزایش آگاهی مردم و فرهنگسازی فضای مجازی نقش دارند.

وی همچنین یکی از مشکلات سوءاستفاده‌های مجازی را مربوط به تعدد سامانه‌های دولتی دانست و اظهار کرد: متاسفانه تعدد سامانه‌ها موجب می‌شود مردم در دام مجرمان سایبری قرار بگیرند. لذا یکپارچه سازی سامانه‌ها گام بزرگی در حوزه پیشگیری از جرایم سایبری است.
 
کد مطلب : ۲۸۲۱۱۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين