۰
در نشست مشترک صندوق نوآوری و بانک قرض‌الحسنه رسالت عنوان شد:

پرداخت 4 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۲
پرداخت 4 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان
پرداخت 4 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان

آی‌تی‌من- نشست مشترک صندوق نوآوری و بانک قرض‌الحسنه رسالت صبح دیروز دوشنبه اول آبان برگزار شد.

 در این نشست محمدصادق خیاطیان، رییس صندوق نوآوری گفت: موضوع بسیار مهمی‌که با آن مواجهیم موضوع رشد تولید و اشتغال است. از سال‌های گذشته تاکنون نیروهای تحصیلکرده دائما در معرض مهاجرت بوده‌اند و کشورهای همسایه ما نیز برای نیروی متخصص و تحصیلکرده کشور فرش قرمز پهن کرده‌اند. از سوی دیگر بیشترین آمار بیکاری در میان قشر فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است. شرکت‌های دانش‌بنیان جایی هستند که می‌توانند نیروی تحصیلکرده را به عنوان نیروی کار جذب کنند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه‌ با بیان اینکه این صندوق به دنبال تشکیل صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است، گفت: قانون جهش تولید دانش‌ دانش‌بنیان به شبکه بانکی کشور اجازه داده است که با مشارکت صندوق نوآوری، شرکت‌های سرمایه‌گذاری بر فناوری ایجاد کنند و بانک‌های عامل نیز بسیار علاقه‌مند به این همکاری هستند، اما عدد سرمایه‌ صندوق‌ها قدری نیست که بتواند تحول بزرگی در حوزه سرمایه‌گذاری بر فناوری ایجاد کند.

وی تصریح کرد: تا قبل از همکاری با بانک قرض‌الحسنه رسالت، صندوق نوآوری حدود 250 فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به ارزش نزدیک به 17 میلیارد تومان به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت کرده بود. از زمان آغاز همکاری با این بانک تا امروز، نزدیک 4 هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده که 60 درصد از این تسهیلات را بانک رسالت تامین کرده است.

همچنین محمدحسین حسین‌زاده، مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه رسالت تصریح کرد: در سال‌های گذشته هیچ یک از شرکت‌های دانش‌بنیانی که با معرفی صندوق از بانک قرض‌الحسنه رسالت تسهیلات دریافت کردند، در بازپرداخت تاخیری نداشتند و نرخ نکول این شرکت‌ها در بانک رسالت صفر است.

روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی، نیز گفت: تسهیلات بانک رسالت در چند گروه تقسیم می‌شود. اولین گروه، شتابدهنده‌ها هستند که به ازای هسته‌های فناوری که شتابدهی می‌کنند تسهیلات به آنها ارائه می‌شود. گروه تسهیلات ودیعه رهن نیز از دیگر خدمات این بانک است که تا سه سال قابلیت تمدید دارد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما