۰
وزیر ارتباطات

زمان تحویل مرسولات پستی چند دقیقه‌ای می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۰۲
زمان تحویل مرسولات پستی چند دقیقه‌ای می‌شود
زمان تحویل مرسولات پستی چند دقیقه‌ای می‌شود

آی‌تی‌من- عیسی زارع پور در مراسم رونمایی از چندین پروژه در مسیر هوشمندسازی و توسعه زیر ساخت های پستی کشور که دیروز به مناسبت روز جهانی پست در مرکز مبادله هوشمند خلیج فارس برگزار شد، با اشاره به جابه‌جایی مرسولات پستی و زمان تحویل مرسولات به متقاضی گفت: شرکت ملی پست سالیانه ۳۰۰ میلیون مرسوله جابه جا می کند و در حال حاضر در مسیر هوشمند سازی پیش می‌رود. هوشمندسازی یعنی استفاده از تمام فناوری‌هایی که در این حوزه وجود دارد تا در تمامی مراحل هوشمند شویم. در افتتاحیه نمایشگاه پست گفتم که زمانی که مردم مرسوله را تحویل پست می‌دهند باید بتوانند زمان و روز دریافت را مشخص کنند و در همان زمان تحویل بگیرند.

وی افزود: تلاش بر این است که زمان تحویل مرسولات پستی و بازه زمانی کاهش پیدا کند و در کمترین زمان حتی در نیم ساعت مرسولات پستی تحویل شهروندان داده شود.

زارع پور افزود: هر روز به تعداد کسب و کارهای هوشمند اضافه می‌شود و باید مسیر هوشمندسازی ما نیز سرعت بگیرد. اگر پست متحول شود حتما می‌تواند توسعه کسب و کارها را رقم بزند. این کار باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان اتفاق بیفتد.

وزیر ارتباطات در ادامه در خصوص ارزیابی روند هوشمند سازی پست گفت: باید از فناوری‌های جدید در همه مراحلی که شرکت پست ارائه می‌کند از قبول تا تحویل و تجزیه و توزیع استفاده شود و دقت و سرعت بالا رود و این اقدام با استفاده از ظرفیت شرکت دانش بنیان می‌تواند انجام شود. امروز پروژه‌هایی راه‌اندازی می‌شود که به وسیله آنها مردم می‌توانند زمان تحویل بسته را در دو تا چهار بازه زمانی انتخاب کنند امیدواریم در همین دولت مردم بتوانند بازه‌های زمانی چند دقیقه‌ای را برای تحویل بسته‌های خود انتخاب کنند.

زارع پور گفت: همکاران پستی می‌توانند تا دو بار بدون دریافت هزینه مرسوله را تحویل شهروندان بدهند. لازم است سامانه‌های نظارتی شرکت پست برای پیگیری حضور افراد پستچی برای تحویل مرسولات پستی، تقویت و به روز رسانی کنند تا راستی آزمایی انجام شود.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۸۱۸۷۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين