۰

رجیستری آیفون ۱۴ تکذیب شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۴
رجیستری آیفون ۱۴ تکذیب شد
رجیستری آیفون ۱۴ تکذیب شد

آی‌تی‌من- در حالی‌که روز قبل شایعاتی مبنی بر رجیستری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ منتشر شده بود، مهدی عبقری اعلام کرد که این موضوع صحت ندارد و گوشی‌های اپل از نسل ۱۳ به بعد در شبکه موبایل کشور ثبت نمی‌شوند.

چند روز پیش ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز اعلام کرد که واردات آیفون ۱۵ به کشور ممنوع است، اما دیروز رییس سازمان استاندارد در یک نشست خبری اعلام کرده بود: «آیفون ۱۴ رجیستر خواهد شد. اگر محدودیت‌‌های ارزی کم شده و وزارت ارتباطات صلاح بداند، این کالا در آینده رجیستر خواهد شد. اما در مجموع این گوشی از نظر تکنولوژی مشکلی ندارد و پول‌ جمع کنید که به‌زودی بتوانید آیفون ۱۴ بخرید.»

بر این اساس مهدی عبقری، دبیر انجمن وارد کنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی اعلام کرد که واردات گوشی‌های آیفون ۱۴ و ۱۵ در تمام رویه‌های مسافری، پستی و تجاری ممنوع است و ستاد مبارزه با قاچاق کالا هم روی این موضوع تاکید کرده که گوشی‌های مذکور در بازار ایران هرگز ثبت نمی‌شوند.

عبقری در رابطه با خبر رجیستری آیفون ۱۴ و ۱۵ که امروز منتشر شد و سروصدای زیادی به‌پا کرد، گفت: برخی با موج‌سواری تلاش می‌کنند تا نظم بازار را به‌هم بزنند و صحبت‌هایی که امروز در رابطه با رجیستری گوشی‌های آیفون منتشر شده، اعتبار ندارد و موضوع رجیستر شدن یا نشدن تلفن‌های همراه مربوط به حوزه استاندارد نیست و این گوشی‌ها فعلا تاییدیه ثبت در شبکه موبایل کشور را دریافت نکرده‌اند و در حال حاضر امکان رجیستری این دستگاه‌ها وجود ندارد.

از سوی دیگر سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خبر رجیستری آیفون ۱۴ توسط رییس سازمان ملی استاندارد را تکذیب و اعلام کرد که طبق برنامه جمع‌آوری آیفون‌های قاچاق ۱۴ و ۱۵ در سطح بازار ادامه پیدا خواهد کرد.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل در رابطه با ورود گوشی‌‌های موبایل به کشور، اعلام کرد از آنجا که هیچ برندی به‌دلیل تحریم‌ها در بازار ایران نمایندگی رسمی ندارد، به بیش از هزار شرکت اجازه واردات گوشی داده شده که همه‌ این شرکت‌ها تحت نظارت وزارت صمت اقدام به ثبت سفارش گوشی می‌کنند. به گفته‌ عبقری، واردات گوشی‌های آیفون به بازار کشور از این حیث که سالانه بالای ۸۰۰- ۹۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کند و برای کشور صرفه اقتصادی ندارد، ممنوع شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در آینده موضوع جلوگیری و ممنوعیت واردات، دامن گوشی‌های پرچمدار سامسونگ را نیز بگیرد، گفت که چنین اتفاقی نمی‌افتد چرا که گوشی‌های اپل نه‌تنها قیمت بالایی دارند، عرضه و تقاضای این گوشی‌ها بایکدیگر قابل مقایسه نیست.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۸۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما