۰

بازگشت دانلود شبانه نامحدود تنها برای همراه‌اولی‌ها

تاریخ انتشار
شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۹
بازگشت دانلود شبانه نامحدود تنها برای همراه‌اولی‌ها
بازگشت دانلود شبانه نامحدود تنها برای همراه‌اولی‌ها

آی‌تی‌من- در این میان یکی از بسته‌های بسیار پرطرفدار در ایران، اینترنت نامحدود شبانه بود که چند سال قبل ارایه آن متوقف شد و با واکنش و گلایه کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها مواجه شد.

اما امروز وقتی سری بین بسته‌های مختلف ماهانه اپراتورها زدیم، متوجه شدیم ظاهرا یکی از اپراتورها اقدام به ارایه مجدد این بسته پرمتقاضی در کشور کرده است که با توجه به شرایط اقتصادی کاربران برای رفع نیاز به دانلودهای حجیم و طولانی، خبر خوبی محسوب می‌شود.

مراجعه به بخش بسته‌های یک‌ماهه اینترنت همراه اول نشان می‌دهد که ۱۲ بسته پیشنهادی برای کاربران سیم‌کارت‌های دایمی‌و اعتباری در نظر گرفته شده است.

البته به جز تنوع در پیشنهادات، یک بسته خاص و پرکاربرد نیز مشاهده می‌شود که می‌تواند برای بسیاری از همراه‌اولی‌ها و کاربرانی که نیازمند دانلود و استفاده نامحدود از اینترنت شبانه هستند، جالب توجه باشد.

در حال حاضر همراه اول به عنوان تنها اپراتور کشور اقدام به ارایه اینترنت نامحدود شبانه کرده است و اثری از این بسته در سبد دو اپراتور دیگر یعنی ایرانسل و رایتل مشاهده نمی‌شود.
آنطور که در توضیحات این بسته سی‌روزه همراه اول آمده، اینترنت نامحدود و رایگان از ۱ بامداد تا ۱۱ صبح برای دانلود و دیگر کاربردهای مورد نیاز در دسترس مشترکان است.
البته این بسته دارای سیاست مصرف منصفانه است و برای مصارف بالاتر از ۱۰۰گیگ، با اعمال محدودیت سرعت مواجه می‌شود.

این بسته ماهانه که برای مشترکان دائمی‌و اعتباری همراه اول قابل استفاده است به مبلغ ۱۹,۹۰۰ تومان و از طریق کد دستوری *۱۰۰*۳۳۲۳۲# فعال می‌شود.

بر اساس این گزارش به طور کلی شبکه‌های ارتباطی نیز مانند شبکه‌های برق که ساعت اوج مصرف و کم‌مصرفی دارند، می‌توانند در ساعات کم‌مصرفی، بسته‌هایی با شرایط بهتر و قیمت کمتر ارایه بدهند تا به این واسطه مشتریان را به سمت ساعات کم ترافیک و بی‌استفاده هدایت کنند.

چراکه در غیراین صورت، استفاده کاربران در اوج مصرف شبکه اپراتورها، منجر به افزایش بار ترافیکی اپراتور، کاهش یا کندی سرعت و نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتر برای توسعه ظرفیت شبکه شود و پس از توسعه شبکه نیز صرفا در ساعت محدودی می‌تواند از ظرفیت بالای ایجاد شده اقدام به ارایه خدمات کنند.

لذا این موضوع همزمان به نفع اپراتورها و کاربران است تا به لحاظ قیمتی، در ساعت کم‌باری بسته‌هایی با قیمت کمتر یا امکان دانلودهای نامحدود ارایه شود. خدمتی که بار دیگر از سوی همراه اول به کاربران ارایه شده است.
کد مطلب : ۲۸۱۷۹۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما