۰

مدیرعامل تأمین‌اجتماعی: مکلف به بیمه شاغلان مجازی هستیم

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۰۱
مدیرعامل تأمین‌اجتماعی: مکلف به بیمه شاغلان مجازی هستیم
مدیرعامل تأمین‌اجتماعی: مکلف به بیمه شاغلان مجازی هستیم

آی‌تی‌من- میرهاشم موسوی در جلسه شورای معاونان اینسازمان اظهار داشت: بر اساس قانون به سراغ این افراد خواهیم رفت و نمی‌گذاریم حق کسی ضایع شود. کسانی که در این حوزه کار می‌کنند و زحمت می‌کشند، باید خود و خانواده‌ آنها در برابر شرایط سخت، بیماری،بیکاری، ازکارافتادگی و بازنشستگی بتوانند از مواهب بیمه‌ای استفاده کنند. ما تکلیف و وظیفه داریم که بر اساس قانون به این حوزه ورود کنیم. پس کار در این حوزه را به جد پیگیری می‌کنیم و به سراغ سایر بخش‌ها و مشاغل هم خواهیم رفت.

وی با بیان تکلیف اصل ۲۹ قانون اساسی در زمینه توسعه پوشش بیمهبه همه آحاد جامعه ادامه داد: بیمه حقی همگانی است و ما در قبال آن وظیفه داریم. اولویت تعهدات بین‌النسلی که در سیاست‌های ابلاغی هم جزء تکالیف اصلی ماست، از اولویت تعهدات به‌روز کمتر نیست، بلکه بیشتر هم هست.

موسوی تأکید کرد: منابع پایدار را باید در خود نظام بیمه‌ای جستجو کنیم و توسعه پوشش بیمه‌ای، مهم‌ترین راهبرد و مؤلفه‌ای است که ما را به سمت پایداری منابع می‌برد. اگر با توسعه پوشش بیمه‌ای و شناسایی و بیمه اقشار جدید، نسبت پشتیبانی را به ثبات برسانیم و حتیافزایش دهیم، به سمت پایداری منابع خواهیم رفت.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با بیان این‌که در حوزه کسب‌وکارهایرسمی‌بیش از پنج میلیون نفر بیمه‌نشده در کشور داریم، گفت: نزدیک به سه تا چهار میلیون نفر از افراد بیمه‌نشده در قالب سکوها یاپلتفرم‌های مجازی مانند تاکسی‌های اینترنتی، فروشگاه‌های مجازی و انواع خدمات اینترنتی شاغل هستند که برای بیمه شدن این گروه، نبایدبا توقف در تعریف روابط کار بین کارگر و کارفرما، کار را متوقف کنیم.

وی افزود: بیمه کردن افرادی که در حوزه کسب‌وکارهای فضای مجازی و پلتفرم‌ها فعال هستند را وظیفه خودمان می‌دانیم و به سراغ آنها خواهیمرفت. اجازه نمی‌دهیم افرادی که در این حوزه‌ها فعال هستند از مواهب بیمه‌ای محروم باشند. شاغلان بیمه‌نشده شاغل در سکوهای فضایمجازی باید به حق خودشان که حق بیمه شدن است توجه داشته باشند و زیر پوشش بیمه تأمین‌اجتماعی بیایند و از مواهب آن استفاده کنند.

موسوی ادامه داد: باید به سمت خوداظهاری برویم و از نظر فنی و تکنیکی باید بستری فراهم کنیم تا خود افراد بتوانند بیمه نشدن خود را حتی با یک پیامک و بدون نیاز به مراجعه حضوری اظهار و اعلام کنند.باید از ظرفیت‌های فضای مجازی و ارتباط الکترونیک و نظارت مردمی‌برای توسعه پوشش بیمه استفاده کنیم.

سازمان تأمین اجتماعی اکنون حدود ۵۳ درصد جامعه در قالب ۴۶میلیون نفر را خدمات سه‌گانه بیمه‌ای، درمانی و بازنشستگی ارایهمی‌دهد، با این وجود همچنان با اجرای طرح‌هاییی مانند بیمه فراگیرخانواده ایرانی، بیمه‌های اختیاری و صاحبان حرف و مشاغل آزاد به دنبال جذب افراد بیمه‌نشده در جامعه است.
 
مرجع : سازمان تامین اجتماعی
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۷۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما