۰
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران:

اهمیت توسعه فاوا کمتر از فناوری هسته‌ای نیست

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۰ تير ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۶
اهمیت توسعه فاوا  کمتر از فناوری هسته‌ای نیست
اهمیت توسعه فاوا کمتر از فناوری هسته‌ای نیست

آی‌تی‌من- مجید سلطانی در آیین بهره برداری و افتتاح پروژه فیبرنوری مخابرات منطقه تهران در رودهن گفت: تمامی ‌کشورهای منطقه با هدف گذاری‌های دقیق در پی توسعه همه جانبه صنعت ICT خود هستند. چرا که زیربنای رشد و توسعه در سایر حوزه‌ها با ارتقا و بهبود صنعت مخابرات و ارتباطات گره خورده است.

وی با اشاره به سرمایه گذاری وسیع در سایر کشورها برای توسعه هرچه بیشتر فیبرنوری خاطرنشان کرد: تمام مشکلات توسعه فیبرنوری کشور ما با دو میلیارد دلار برطرف می‌شود و اختصاص اعتبار بصورت قطره چکانی، مسیر حرکت را کند و طولانی می‌سازد.

وی افزود: نیازمند جهش در این حوزه هستیم و به همین خاطر نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران را با دست خالی در دستور کار قرار داده‌ایم. چرا که توسعه فیبرنوری را تکلیف خود می‌دانیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: همکاری بین دستگاه‌ها از الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۲ است و در حوزه گسترش شبکه مخابراتی کشور مبتنی بر فیبرنوری، ضروری است تا در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، همه سازمان‌ها و نهادهای تاثیرگذار از شرکت مخابرات ایران حمایت کنند.

سلطانی با بیان اینکه در ابلاغ طرح نهضت جهادی شرکت مخابرات ایران برای گسترش فیبرنوری، بر ضرورت عقد تفاهمنامه با استانداری‌ها و سایر دستگاه‌های ذیربط تاکید شده است، خاطرنشان کرد: با تعامل، همراهی و حمایت سایر دستگاه‌ها، خدمت رسانی مخابرات به مردم شریف ایران و ارایه سرویس‌های نوین بنحو مطلوب تری محقق خواهد شد. زیرا شرکت مخابرات ایران در حال حاضر فاقد بودجه‌های دولتی است و به تنهایی و صرفا بر حسب تکلیف وارد عمل شده است.

وی از سرمایه گذاری شش هزار میلیارد تومانی و هدف گذاری دستیابی به سه میلیون پورت FTTH در مرحله نخست توسعه فیبرنوری شرکت مخابرات ایران خبر داد و اظهار داشت: اعتقاد داریم با تمامی‌فراز و نشیب‌های موجود، باید این کار انجام شود و مولدسازی را از دو سال پیش آغاز کرده‌ایم، تا با بهینه سازی منابع و تلاش مجاهدانه تمامی‌همکاران، بتوانیم علاوه بر ارایه خدمات مطلوب تر مخابراتی به مردم، زمینه‌های شتاب بخشی به روند اجرای شبکه ملی اطلاعات را بعنوان یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان نظام جامه عمل بپوشانیم.
 
مرجع : مخابرات
کد مطلب : ۲۸۱۳۱۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما